Ten kurs jest częścią ścieżki:
Skuteczny Manager
efektywnie i skutecznie kierować zespołem
dobierać zachowania liderskie w zależności od sytuacji i pracownika
definiować poziom rozwoju pracownika i przydzielać zadania
pracować różnymi stylami kierowania
prowadzić skuteczne rozmowy w zależności od sytuacji i celu
sprawnie posługiwać się „narzędziami” komunikacyjnymi
prowadzić rozmowy na poziomie faktów tak, żeby emocje nie zakłócały jej przebiegu
identyfikować motywacje pracownika i dobierać skuteczne działania menedżerskie
Ten kurs został przygotowany z myślą o wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zarządzaniu zespołem. Jego treści są na tyle uniwersalne, że są do zastosowania zarówno w zespołach pracowniczych, jak i w zespołach projektowych czy w organizacjach ngo’s. W trakcie szkolenia poznasz kilkanaście modeli rozmów z pracownikami i dostaniesz praktyczne wskazówki, w jaki sposób korzystać z tych rozmów w zależności od sytuacji i od pracownika, z którym rozmawiasz. Do kursu przygotowałam również kilkanaście arkuszy pomocniczych, dzięki którym będzie Ci łatwo korzystać z najbardziej praktycznej jego części tuż po zakończeniu danego rozdziału i lekcji.
Jeśli kierujesz jakimkolwiek zespołem, to zależy Ci na pewno na tym, aby pracował on efektywnie i wydajnie. Z menadżerskiej perspektywy na pewno ważne jest też, aby liczba popełnianych przez Ciebie błędów czy nieskutecznych działań była jak najmniejsza. Ten kurs pomoże Ci w wyrobieniu odpowiednich menadżerskich i liderskich nawyków. Podpowiem Ci również, w jaki sposób efektywnie i sprawnie kierować zespołem, dbając jednocześnie o motywację i zaangażowanie pracowników. Kurs przygotowałam w taki sposób, abyś niezależnie od wielkości zespołu, którym kierujesz, znalazł tutaj przydatne wskazówki oraz narzędzia, które pomogą Ci budować partnerskie relacje z pracownikami i dbać o swój autorytet.
W lekcjach skoncentrowanych wokół umiejętności zarządzania zespołem znajdziesz wiedzę i podpowiedzi dotyczące tego, jak układać pracę zespołu oraz w jaki sposób dobierać swoje menedżerskie zachowania do sytuacji i celów, które musisz zrealizować. Część kursu poświęcona zarządzaniu zespołem oparta jest o koncepcję cyklu kierowania, czyli 5-ciu kluczowych działań menadżerskich. Pozwalają one kierować zespołem, sprawnie przydzielać zadania, udzielać pracownikom wsparcia, kontrolować postęp ich prac oraz interweniować czy wzmacniać wtedy, gdy jest to potrzebne. W trakcie kursu poznasz cztery style przewodzenia i dowiesz się, w jaki sposób dobierać je do sytuacji, w której Ty i Twój zespół jesteście.
Podstawą skutecznego i efektywnego zarządzania jest komunikacja. Dzięki temu szkoleniu zrozumiesz jej fundamentalne zasady, a więc rodzaje pytań, parafrazy czy poziomy komunikacji. W dalszej części krok po kroku będziesz poznawać kolejne modele rozmów osadzone w cyklu kierowania. Zdobędziesz umiejętność radzenia sobie z zastrzeżeniami, nauczysz się, w jaki sposób udzielać informacji zwrotnej i przekazywać pracownikom trudne informacje tak, żeby nie czuli się atakowani.
Wielu menedżerów i liderów twierdzi, że motywowanie pracowników to najtrudniejsza część ich codziennej pracy. To właśnie dlatego w tym kursie znajdziesz obszerny rozdział poświęcony temu zagadnieniu. Dowiesz się z niego, co demotywuje Twoich pracowników i w jaki sposób dobierać zachowania motywacyjne do tzw. motywacyjnego DNA pracownika. Spośród wielu koncepcji motywacji wykorzystana w kursie koncepcja motywacyjnego DNA pozwala na wdrożenie indywidualnych praktyk, które znacznie skuteczniej wzmacniają zaangażowanie pracowników i utrzymują ich chęć do pracy na wysokim poziomie.