Ten kurs jest częścią ścieżki:
Specjalista e-commerce
implementacji Google Tag Managera na dowolnej stronie internetowej
pracy z tagami, regułami i zmiennymi w GTM
śledzenia interakcji użytkowników, takich jak np. kliknięcia, przesłanie formularzy, odtworzeń wideo, scrollowania
konfiguracji zdarzeń Google Analytics 4
konfiguracji modułu e-commerce w GA4 i śledzenia działań, takich jak zakupy, dodania do koszyka i wyświetlania produktów
wdrażania tagów marketingowych Google Ads i Facebook Ads oraz śledzenia konwersji
pracy z warstwą danych (data layer)
wdrożenia Trybu zgody (Consent Mode) przy pomocy GTM
Jesteś digital marketerem, specjalistą e-commerce lub analitykiem internetowym i chcesz poznać narzędzie, które otworzy przed Tobą nowe możliwości zawodowe? Chcesz dowiedzieć się, jak śledzić dowolne interakcje użytkowników na Twojej stronie? Szukasz sposobu na łatwe wdrożenie Google Analytics, Pixela Facebooka i innych tagów marketingowych lub analitycznych, bez konieczności korzystania z pomocy programisty?
W takim razie ten kurs Google Tag Managera jest dla Ciebie! Z jego pomocą szybko opanujesz wszystkie kluczowe aspekty pracy z GTM. Od wdrożenia kodu na stronie internetowej przez zrozumienia koncepcji tagów, reguł i zmiennych, pracę z warstwą danych, dodawanie zdarzeń e-commerce, śledzenie konwersji, a nawet implementację Consent Mode. To wszystko pokażę Ci, krok po kroku na praktycznym przykładzie działającej strony internetowej.
Kurs GTM zaczniemy od krótkiego omówienia możliwości, jakie daje Google Tag Manager i poznania przydatnych wtyczek, z których będziesz korzystać w codziennej pracy. Szybko przejdziemy przez założenie konta i zapoznamy się z interfejsem GTM’a. Pokażę Ci, jak zainstalować go na stronie internetowej na 2 sposoby - bezpośrednio w kodzie witryny, jeżeli nie korzystasz z gotowego CMS-a oraz za pomocą wtyczki (GTM4WP) na przykładzie do WordPressa.
Później dowiesz się, czym są tagi, reguły i zmienne, czyli podstawowe elementy, na których będziesz pracować w Google Tag Managerze. Wytłumaczę Ci również, czym jest warstwa danych (dataLayer) - omówimy ją dość szczegółowo, ponieważ dobre zrozumienie tego tematu jest niezbędne do efektywnej pracy z GTM.
Od razu po krótkim wprowadzeniu przejdziemy do lekcji praktycznych. Już na tym etapie stworzysz swoją pierwszą regułę, tak by przesłać konkretne dane w konkretnym momencie. Pokażę Ci też, jak korzystać ze zmiennych wbudowanych oraz jak tworzyć własne. Następnie dowiesz się, jak testować zmiany przed ich publikacją na stronie i jak wiele przydatnych wskazówek możesz uzyskać korzystając z narzędzia Tag Assistant.
Po tym kursie będziesz potrafił samodzielnie wdrażyć kod śledzący między innymi dla GA4, piksel reklamowy MetaAds, czy konwersje Google Ads. W tej części kursu pokażę Ci też, jak wdrożyć przydatne zdarzenia, które warto śledzić na stronie internetowej. Zajmiemy się, m.in. śledzeniem kliknięć w adres e-mail i numer telefonu, wyświetleń strony o konkretnym adresie czy wypełnieniem i przesłanie formularza kontaktowego.
W kolejnych lekcjach kursu, dowiesz się, jak wykorzystać informacje zawarte w warstwie danych. Z ich pomocą wdrożysz następnie konwersję zakupu Google Ads, przekazując dane o wartości, ID i walucie transakcji. Dowiesz się również, jak zwiększyć precyzję pomiaru konwersji, dzięki konwersjom rozszerzonym (enhanced conversions).
Na tym oczywiście nie zakończymy - dowiesz się, jak krok po kroku wdrożyć zdarzenia zakupowe także w Facebook Ads, a także zajmiemy się konfiguracją modułu e-commerce w Google Analytics 4. Po jego wdrożeniu będziesz w stanie śledzić działania, takie jak: wyświetlanie produktów, dodania do koszyka, czy zakupy konkretnych produktów. Dzięki temu zyskasz możliwość analizowania w panelu GA4 skuteczności poszczególnych produktów oraz kategorii produktów i całej ścieżki zakupowej klienta.
W kursie nie zabraknie zagadnień związanych z optymalizacją pracy w GTM. Dowiesz się, m.in. czym są obszary robocze i jak możesz wykorzystać je do współpracy z innymi członkami zespołu nad wspólnym projektem. Pokażę Ci również, jak eksportować i importować zmienne, reguły i tagi, tak, aby np. móc wykorzystać je w kilku różnych kontenerach bez konieczności ręcznego ich dodawania.
W trakcie tego kursu GTM przejdziemy też przez bardziej zaawansowane aspekty pracy z Google Tag Managerem, takie jak implementacja śledzenia między różnymi domenami, czy DOM Scraping, który można często wykorzystywać zamiennie z datalayer.
Na koniec pokażę Ci jeszcze jedno, bardzo ważne zagadnienie, czyli implementację zarządzania zgodami użytkowników i tzw. Consent Mode (Tryb zgody). Zaniedbania w tym zakresie mogą prowadzić do utraty danych o konwersjach, problemów ze zbieraniem list remarketingowych, a nawet nałożenia dotkliwej kary finansowej przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Po tym kursie będziesz wiedzieć, jak samodzielnie wdrożyć Consent Mode z pomocą GTM’a i popularnego rozwiązania Cookiebot, czyli certyfikowanego partnera Google i jednego z najpopularniejszych narzędzi typu CMP (Consent Management Platform).
Często kupowane w pakiecie
50% taniej do niedzieli!Chętnie pomożemy! Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.
Rozpocznij terazDo każdego ukończonego przez Ciebie szkolenia wystawiamy imienny certyfikat. Warunkiem jego otrzymania jest zaliczenie testów dołączonych do kursu. Na certyfikacie znajduje się Twoje imię oraz nazwisko, nazwa ukończonego kursu, data wystawienia i nazwa instytucji certyfikującej. Warto podkreślić, że jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr wpisu 2.12/00119/2017).
Certyfikat możesz wydrukować lub opublikować w Internecie za pośrednictwem specjalnego odnośnika np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych . Jak również dołączyć do swojego CV.
Tak, do każdego zamówienia mamy obowiązek wystawić fakturę VAT (23%) lub paragon. Rodzaj dokumentu zależy od danych, które podasz w formularzu podczas składania zamówienia. Faktury zwykle wystawiamy do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty. Poinformujemy Cię o tym fakcie mailowo, a dokument będzie można pobrać bezpośrednio z poziomu zakładki Historia zamówień na Twoim koncie w strefakursów.pl. Jeśli potrzebujesz proformy do opłacenia zamówienia, złóż zamówienie zaznaczając w formularzu pole "Chcę otrzymać dokument proforma" lub skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo (biuro@strefakursow.pl).
Gdy dokonujesz zakupu w aplikacji strefakursów.pl na iOS za pośrednictwem Apple Pay sprzedawcą jest Apple. Fakturę lub dokument zakupu znajdziesz zgodnie z poniższą instrukcją:
Możesz również pobrać dokument przez stronę Apple. Przejdź pod ten adres: https://reportaproblem.apple.com/, następnie zaloguj się swoim Apple ID, znajdź zakup na liście i kliknij, aby zobaczyć szczegóły i ewentualnie pobrać dokument. Apple zwykle wystawia fakturę jako dostawca usług cyfrowych. Jeśli potrzebujesz faktury VAT, możesz skontaktować się z pomocą techniczną Apple, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat zgodności faktury z przepisami w Twoim kraju.
Gdy dokonujesz zakupu w aplikacji strefakursów.pl na Android za pośrednictwem Google Pay sprzedawcą jest Google. Fakturę lub dokument zakupu znajdziesz zgodnie z poniższą instrukcją:
Możesz również znaleźć fakturę na stronie Google Pay. Przejdź pod ten adres: pay.google.com i zaloguj się na swoje konto Google, z którego dokonano zakupu. W sekcji Aktywność znajdziesz wszystkie transakcje dokonane w Google Play. Kliknij daną transakcję, aby zobaczyć szczegóły i pobrać fakturę.
Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz nielimitowany dostęp do zakupionych materiałów. Dzięki temu, że szkolenia są dla Ciebie dostępne zarówno online za pośrednictwem naszej platformy szkoleniowej i offline w aplikacji mobilnej strefakursów.pl, możesz w dowolnym czasie i miejscu powracać do obejrzanych lekcji i powtarzać materiał bez ograniczeń. Dodatkowo po ukończeniu całego szkolenia otrzymasz imienny certyfikat poświadczający Twój udział w szkoleniu. Certyfikat możesz opublikować np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych, jak również dołączyć do swojego CV.
🔥 Gorący temat: W tym tygodniu 121 użytkowników obejrzało to szkolenie
Rozpocznij naukę teraz za darmo, zapłać w ciągu 30 dni z lub
– Jak to działa?
Ups! Coś poszło nie tak :(
Google Recaptcha uznał, że jesteś botem i zablokował Twoją ostatnią akcję. Spróbuj ponownie. W razie problemów skontaktuj się z nami.
ZAMKNIJ I SPRÓBUJ PONOWNIE