Ten kurs jest częścią ścieżki:
Specjalista e-commerce
samodzielnego wdrożenia i konfiguracji Google Analytics 4 na stronie internetowej
podejmowania decyzji w oparciu o analizę i twarde dane, a nie przypuszczenia i domysły
analizowania jakości ruchu z różnych źródeł, np. wyszukiwarki, social mediów, kampanii reklamowych czy współprac z partnerami
zrozumienia, jak użytkownicy korzystają z Twojej strony i dlaczego z niej uciekają
śledzenia działań (konwersji) kluczowych dla każdego biznesu e-commerce
tworzenia list odbiorców do wykorzystania w kampaniach Google Ads
identyfikowania słabych punktów strony internetowej i ich optymalizacji
tworzenia raportów niestandardowych dostosowanych do Twoich potrzeb
Myślisz o karierze Digital Marketera lub Analityka Internetowego i chcesz poznać obsługę najważniejszego narzędzia w tej branży? Prowadzisz bloga lub biznes online i chcesz zrozumieć zachowania użytkowników, którzy na niego trafiają? Zastanawiasz się, które działania marketingowe naprawdę przynoszą Ci klientów i solidne zwroty z inwestycji? Korzystałeś wcześniejszej wersji Analyticsa (UA) i nie możesz odnaleźć się teraz w GA4? W takim razie ten kurs jest właśnie dla Ciebie!
Z jego pomocą opanujesz wszystkie kluczowe aspekty pracy z Google Analytics 4, od wdrożenia i konfiguracji, przez poznanie interfejsu, tworzenie raportów i wyciąganie wartościowych dla Twojego biznesu wniosków. W trakcie tego kursu GA4 dowiesz się, jak śledzić zdarzenia dla sklepów e-commerce, takie jak zakup, dodanie do koszyka i znacznie więcej.
Nie zabraknie bardziej zaawansowanej wiedzy m.in. o atrybucji, śledzeniu między domenami, funkcji User-ID. Poznasz też podstawy dodawania własnych zdarzeń z pomocą Google Tag Managera, a także dowiesz się, jak tworzyć listy odbiorców do wykorzystania w kampaniach reklamowych. W trakcie kursu będziemy pracować na realnym koncie GA4 wypełnionym danymi, dzięki czemu łatwiej będzie Ci zrozumieć praktyczne zastosowania omawianych raportów.
Szkolenie zaczniemy od szybkiego wprowadzenia do narzędzia Google Analytics 4 i analityki internetowej. Omówimy kwestie techniczne i najważniejsze różnice względem poprzedniej wersji, czyli Universal Analytics. Pokażę Ci, jak stworzyć konto i jak krok po kroku wdrożyć GA4 na stronę internetową na 3 różne sposoby: przy pomocy Google Tag Managera, wtyczki, a także bezpośrednio w kodzie strony. Sam zdecydujesz, które będzie najlepsze w twoim przypadku.
W trakcie tego rozdziału poruszymy najważniejsze techniczne kwestie, tak byś miał pewność, że do twoich raportów trafiają poprawne dane. Dowiesz się, jak skonfigurować strumień danych oraz jak połączyć usługę Google Analytics 4 z innymi usługami Google, np. Google Ads czy Google Search Console. Nauczysz się testować swoje wdrożenie z wykorzystanie DebugView, co przyda Ci się również później, gdy będziesz chciał rozbudować swoją konfigurację GA4.
Wiele osób wdraża analitykę na swojej stronie dla samej zasady, ale tak naprawdę niewiele robi z danymi, które trafiają do raportów GA4. Z tego kursu dowiesz się, jak analizować dane i wykorzystywać je do podejmowania konkretnych decyzji. Nauczysz się między innymi analizować modele atrybucji, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć, które źródła ruchu sprawiają, że na Twoją stronę trafiają wartościowi użytkownicy.
Dowiesz się, czy rzeczywiście warto inwestować więcej w płatne kampanie, skupić się na poprawie SEO, działaniach w social mediach, czy może kontynuować współprace, np. z twórcami blogowymi czy YouTuberami. Zrozumiesz, które z Twoich działań rzeczywiście zwiększają wyniki firmy, a które tylko drenują budżet bez przynoszenia realnych wyników.
Standardowe raporty GA4 są prawdziwą skarbnicą wiedzy, dlatego to właśnie od zapoznania się z nimi zaczniemy. Już na tym etapie szkolenia będziesz w stanie odpowiedzieć na masę pytań: kim są twoi użytkownicy, skąd przychodzą, ile czasu spędzają na twojej stronie, jakie produkty przeglądają i kupują. Wszystkie te dane pomogą Ci lepiej zrozumieć swoich odbiorców, dopasować do nich działania i przekaz marketingowy zarówno w reklamach, jak i na stronie.
Co, jednak jeżeli w tych raportach nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania? Tutaj właśnie do akcji wchodzi moduł Eksploracji. Z jego pomocą będziesz mógł tworzyć raporty szyte na miarę, w zależności od konkretnych potrzeb. Z kursu dowiesz się, np. jak zbudować raport, który pokaże Ci, jak Twoi użytkownicy przechodzą przez kolejne etapy procesu zakupowego. Zobaczysz, w którym momencie uciekają z Twojej strony, czy czego szukają w wyszukiwarce. Podczas kursu poznasz całą masę gotowych scenariuszy do wykorzystania zarówno w analizie sklepu internetowego, jak i strony blogowej.
Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to podstawowa konfiguracja GA4 z pewnością nie da Ci pełnego obrazu tego, co dzieje się na Twojej stronie. Aby śledzić konkretne kroki podejmowane przez użytkowników, w całym procesie zakupowym, musisz wdrożyć odpowiednie zdarzenia. W kursie pokażę Ci, jak to zrobić wykorzystując Menedżera Tagów Google. Dlaczego to takie istotne? Bo w ten sposób będziesz mógł określić, na jakim etapie użytkownicy mają problemy, przez co np. rezygnują z zakupów.
Podczas szkolenia pokażę Ci, jak wdrożyć śledzenie zdarzeń e-commerce, takich jak wyświetlanie produktów, dodanie ich do koszyka, dodanie informacji o płatności czy zakupach. Będziesz w stanie przekazywać do GA4 dane o konkretnych produktach w twoim sklepie np. ich nazwę, ID, cenę czy kategorię. Dzięki temu w panelu Google Analytics 4 sprawdzisz, które produkty są często dodawane do koszyka, ale niekoniecznie kupowane. Zidentyfikujesz produkty, których strony produktowe mają dużą liczbę wizyt, ale nie zakupów. To niezwykle cenne dane, które pozwolą Ci wprowadzić konkretne zmiany do strategii sprzedażowej i marketingowej.
W kursie poruszymy również bardziej zaawansowane tematy, takie jak śledzenie między domenami, grupowanie treści, czy implementacja funkcji User-ID. Ta ostatnia opcja pozwala, np. zwiększyć dokładność zbierania danych na ich temat i lepiej zrozumieć, jak korzystają z różnych urządzeń podczas korzystania z Twojej strony. Porozmawiamy także, o parametrach UTM, które w wielu przypadkach są niezbędne do odpowiedniego przypisywanie źródeł wizyt, zdarzeń i konwersji w GA4. Dowiesz się, jak robić to dobrze i dlaczego niektórych swoich działań nie powinieneś tagować.
Kursy często kupowane razem
Taniej na Black Weeks!
Chętnie pomożemy! Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.
Rozpocznij terazDo każdego ukończonego przez Ciebie szkolenia wystawiamy imienny certyfikat. Warunkiem jego otrzymania jest zaliczenie testów dołączonych do kursu. Na certyfikacie znajduje się Twoje imię oraz nazwisko, nazwa ukończonego kursu, data wystawienia i nazwa instytucji certyfikującej. Warto podkreślić, że jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr wpisu 2.12/00119/2017).
Certyfikat możesz wydrukować lub opublikować w Internecie za pośrednictwem specjalnego odnośnika np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych . Jak również dołączyć do swojego CV.
Tak, do każdego zamówienia mamy obowiązek wystawić fakturę VAT (23%) lub paragon. Rodzaj dokumentu zależy od danych, które podasz w formularzu podczas składania zamówienia. Faktury zwykle wystawiamy do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty. Poinformujemy Cię o tym fakcie mailowo, a dokument będzie można pobrać bezpośrednio z poziomu zakładki Historia zamówień na Twoim koncie w strefakursów.pl. Jeśli potrzebujesz dokumentu Proforma lub faktury odroczonej, złóż zamówienie, a w uwagach do zamówienia dodaj komentarz “Proforma” lub "Faktura z odroczonym terminem płatności", lub skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo (biuro@strefakursow.pl).
Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz nielimitowany dostęp do zakupionych materiałów. Dzięki temu, że szkolenia są dla Ciebie dostępne zarówno online za pośrednictwem naszej platformy szkoleniowej i offline w aplikacji mobilnej strefakursów.pl, możesz w dowolnym czasie i miejscu powracać do obejrzanych lekcji i powtarzać materiał bez ograniczeń. Dodatkowo po ukończeniu całego szkolenia otrzymasz imienny certyfikat poświadczający Twój udział w szkoleniu. Certyfikat możesz opublikować np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych, jak również dołączyć do swojego CV.
🔥 Gorący temat: W tym tygodniu 173 użytkowników obejrzało to szkolenie
Rozpocznij naukę teraz za darmo, zapłać w ciągu 30 dni z lub – Jak to działa?
Ups! Coś poszło nie tak :(
Google Recaptcha uznał, że jesteś botem i zablokował Twoją ostatnią akcję. Spróbuj ponownie. W razie problemów skontaktuj się z nami.
ZAMKNIJ I SPRÓBUJ PONOWNIE