Ten kurs jest częścią ścieżki:
Specjalista e-commerce
implementacji Google Tag Managera na dowolnej stronie internetowej
pracy z tagami, regułami i zmiennymi w GTM
śledzenia interakcji użytkowników, takich jak np. kliknięcia, przesłanie formularzy, odtworzeń wideo, scrollowania
konfiguracji zdarzeń Google Analytics 4
konfiguracji modułu e-commerce w GA4 i śledzenia działań, takich jak zakupy, dodania do koszyka i wyświetlania produktów
wdrażania tagów marketingowych Google Ads i Facebook Ads oraz śledzenia konwersji
pracy z warstwą danych (data layer)
wdrożenia Trybu zgody (Consent Mode) przy pomocy GTM
Jesteś digital marketerem, specjalistą e-commerce lub analitykiem internetowym i chcesz poznać narzędzie, które otworzy przed Tobą nowe możliwości zawodowe? Chcesz dowiedzieć się, jak śledzić dowolne interakcje użytkowników na Twojej stronie? Szukasz sposobu na łatwe wdrożenie Google Analytics, Pixela Facebooka i innych tagów marketingowych lub analitycznych, bez konieczności korzystania z pomocy programisty?
W takim razie ten kurs Google Tag Managera jest dla Ciebie! Z jego pomocą szybko opanujesz wszystkie kluczowe aspekty pracy z GTM. Od wdrożenia kodu na stronie internetowej przez zrozumienia koncepcji tagów, reguł i zmiennych, pracę z warstwą danych, dodawanie zdarzeń e-commerce, śledzenie konwersji, a nawet implementację Consent Mode. To wszystko pokażę Ci, krok po kroku na praktycznym przykładzie działającej strony internetowej.
Kurs GTM zaczniemy od krótkiego omówienia możliwości, jakie daje Google Tag Manager i poznania przydatnych wtyczek, z których będziesz korzystać w codziennej pracy. Szybko przejdziemy przez założenie konta i zapoznamy się z interfejsem GTM’a. Pokażę Ci, jak zainstalować go na stronie internetowej na 2 sposoby - bezpośrednio w kodzie witryny, jeżeli nie korzystasz z gotowego CMS-a oraz za pomocą wtyczki (GTM4WP) na przykładzie do WordPressa.
Później dowiesz się, czym są tagi, reguły i zmienne, czyli podstawowe elementy, na których będziesz pracować w Google Tag Managerze. Wytłumaczę Ci również, czym jest warstwa danych (dataLayer) - omówimy ją dość szczegółowo, ponieważ dobre zrozumienie tego tematu jest niezbędne do efektywnej pracy z GTM.
Od razu po krótkim wprowadzeniu przejdziemy do lekcji praktycznych. Już na tym etapie stworzysz swoją pierwszą regułę, tak by przesłać konkretne dane w konkretnym momencie. Pokażę Ci też, jak korzystać ze zmiennych wbudowanych oraz jak tworzyć własne. Następnie dowiesz się, jak testować zmiany przed ich publikacją na stronie i jak wiele przydatnych wskazówek możesz uzyskać korzystając z narzędzia Tag Assistant.
Po tym kursie będziesz potrafił samodzielnie wdrażyć kod śledzący między innymi dla GA4, piksel reklamowy MetaAds, czy konwersje Google Ads. W tej części kursu pokażę Ci też, jak wdrożyć przydatne zdarzenia, które warto śledzić na stronie internetowej. Zajmiemy się, m.in. śledzeniem kliknięć w adres e-mail i numer telefonu, wyświetleń strony o konkretnym adresie czy wypełnieniem i przesłanie formularza kontaktowego.
W kolejnych lekcjach kursu, dowiesz się, jak wykorzystać informacje zawarte w warstwie danych. Z ich pomocą wdrożysz następnie konwersję zakupu Google Ads, przekazując dane o wartości, ID i walucie transakcji. Dowiesz się również, jak zwiększyć precyzję pomiaru konwersji, dzięki konwersjom rozszerzonym (enhanced conversions).
Na tym oczywiście nie zakończymy - dowiesz się, jak krok po kroku wdrożyć zdarzenia zakupowe także w Facebook Ads, a także zajmiemy się konfiguracją modułu e-commerce w Google Analytics 4. Po jego wdrożeniu będziesz w stanie śledzić działania, takie jak: wyświetlanie produktów, dodania do koszyka, czy zakupy konkretnych produktów. Dzięki temu zyskasz możliwość analizowania w panelu GA4 skuteczności poszczególnych produktów oraz kategorii produktów i całej ścieżki zakupowej klienta.
W kursie nie zabraknie zagadnień związanych z optymalizacją pracy w GTM. Dowiesz się, m.in. czym są obszary robocze i jak możesz wykorzystać je do współpracy z innymi członkami zespołu nad wspólnym projektem. Pokażę Ci również, jak eksportować i importować zmienne, reguły i tagi, tak, aby np. móc wykorzystać je w kilku różnych kontenerach bez konieczności ręcznego ich dodawania.
W trakcie tego kursu GTM przejdziemy też przez bardziej zaawansowane aspekty pracy z Google Tag Managerem, takie jak implementacja śledzenia między różnymi domenami, czy DOM Scraping, który można często wykorzystywać zamiennie z datalayer.
Na koniec pokażę Ci jeszcze jedno, bardzo ważne zagadnienie, czyli implementację zarządzania zgodami użytkowników i tzw. Consent Mode (Tryb zgody). Zaniedbania w tym zakresie mogą prowadzić do utraty danych o konwersjach, problemów ze zbieraniem list remarketingowych, a nawet nałożenia dotkliwej kary finansowej przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Po tym kursie będziesz wiedzieć, jak samodzielnie wdrożyć Consent Mode z pomocą GTM’a i popularnego rozwiązania Cookiebot, czyli certyfikowanego partnera Google i jednego z najpopularniejszych narzędzi typu CMP (Consent Management Platform).
Odbierz co drugi kurs za darmo!
Skorzystaj z promocji 1 + 1 GRATIS
Chętnie pomożemy! Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.
Rozpocznij terazDo każdego ukończonego przez Ciebie kursu wystawiamy imienny certyfikat - będzie on dostępny na platformie szkoleniowej w zakładce Certyfikaty. Warunkiem jego otrzymania jest zaliczenie testów dołączonych do kursu oraz obejrzenie wszystkich lekcji. Na certyfikacie znajduje się Twoje imię oraz nazwisko, nazwa ukończonego kursu, data wystawienia i unikalny numer certyfikatu. Warto podkreślić, że jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr wpisu 2.12/00119/2017). Ten numer również będzie widoczny na certyfikacie.
Certyfikat możesz wydrukować (plik pdf) lub opublikować w Internecie za pośrednictwem specjalnego odnośnika np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych, jak również dołączyć do swojego CV.
Pamiętaj, że certyfikatów nie wysyłamy w formie papierowej.
Tak, do każdego zamówienia mamy obowiązek wystawić fakturę VAT (23%) lub paragon. Rodzaj dokumentu zależy od danych, które podasz w formularzu podczas składania zamówienia. Faktury zwykle wystawiamy do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty. Poinformujemy Cię o tym fakcie mailowo, a dokument będzie można pobrać bezpośrednio z poziomu zakładki Historia zamówień na Twoim koncie w strefakursów.pl. Jeśli potrzebujesz proformy do opłacenia zamówienia, złóż zamówienie zaznaczając w formularzu pole "Chcę otrzymać dokument proforma" lub skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo (biuro@strefakursow.pl).
Gdy dokonujesz zakupu w aplikacji strefakursów.pl na iOS za pośrednictwem Apple Pay sprzedawcą jest Apple. Fakturę lub dokument zakupu znajdziesz zgodnie z poniższą instrukcją:
Możesz również pobrać dokument przez stronę Apple. Przejdź pod ten adres: https://reportaproblem.apple.com/, następnie zaloguj się swoim Apple ID, znajdź zakup na liście i kliknij, aby zobaczyć szczegóły i ewentualnie pobrać dokument. Apple zwykle wystawia fakturę jako dostawca usług cyfrowych. Jeśli potrzebujesz faktury VAT, możesz skontaktować się z pomocą techniczną Apple, aby uzyskać dodatkowe informacje na temat zgodności faktury z przepisami w Twoim kraju.
Gdy dokonujesz zakupu w aplikacji strefakursów.pl na Android za pośrednictwem Google Pay sprzedawcą jest Google. Fakturę lub dokument zakupu znajdziesz zgodnie z poniższą instrukcją:
Możesz również znaleźć fakturę na stronie Google Pay. Przejdź pod ten adres: pay.google.com i zaloguj się na swoje konto Google, z którego dokonano zakupu. W sekcji Aktywność znajdziesz wszystkie transakcje dokonane w Google Play. Kliknij daną transakcję, aby zobaczyć szczegóły i pobrać fakturę.
Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz nielimitowany dostęp do zakupionych materiałów. Dzięki temu, że szkolenia są dla Ciebie dostępne zarówno online za pośrednictwem naszej platformy szkoleniowej i offline w aplikacji mobilnej strefakursów.pl, możesz w dowolnym czasie i miejscu powracać do obejrzanych lekcji i powtarzać materiał bez ograniczeń. Dodatkowo po ukończeniu całego szkolenia otrzymasz imienny certyfikat poświadczający Twój udział w szkoleniu. Certyfikat możesz opublikować np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych, jak również dołączyć do swojego CV.
🔥 Gorący temat: W tym tygodniu 133 użytkowników obejrzało to szkolenie
Rozpocznij naukę teraz za darmo, zapłać w ciągu 30 dni z lub
– Jak to działa?
Ups! Coś poszło nie tak :(
Google Recaptcha uznał, że jesteś botem i zablokował Twoją ostatnią akcję. Spróbuj ponownie. W razie problemów skontaktuj się z nami.
ZAMKNIJ I SPRÓBUJ PONOWNIE