Ten kurs jest częścią ścieżki:
Wizualizacja architektury
Opinie użytkowników
Zobacz wszystkie
budować kompletne sceny
sterować zaawansowanym oświetleniem
dobierać odpowiednie ustawienia kamery
tworzyć realistycznie wyglądające materiały w 3ds Max
konfigurować różne silniki renderujące V-Ray Next
tworzyć wysokiej jakości realistyczne wizualizacje 3D
uzyskiwać jeszcze lepsze efekty dzięki postprodukcji
workflow przydatnego w pracy projektanta i grafika 3D
V-Ray Next wyznacza w dzisiejszych czasach standardy w tworzeniu grafiki 3D. Jeżeli kiedykolwiek myślałeś o tym, by zajmować się profesjonalnie wizualizacjami architektury, interesowało Cię tworzenie animacji do gier lub efektów specjalnych do filmów, jego znajomość będzie wręcz niezbędna. Dzięki temu szkoleniu poznasz tajniki obsługi tego oprogramowania w połączeniu z jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia modeli 3D, jakim jest 3ds Max. Jeżeli pracujesz w innym oprogramowaniu, które również wspiera V-Ray Next, wiedzę z tego kursu i workflow, który zdobędziesz wykorzystasz tam bez problemu. Tworząc to szkolenie brałem pod uwagę zarówno początkujących użytkowników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grafiką i projektowaniem 3D, jak i tych bardziej zaawansowanych. Będzie ono świetną okazją, aby nie tylko poznać funkcje V-Ray, nauczyć się jego obsługi, ale też zrozumieć bardziej techniczne aspekty związane z działaniem samych silników renderujących.
V-Ray Next daje ogromne możliwości, ale wraz z nimi otrzymujemy dość trudny i rozbudowany interfejs. Aby tworzyć realistycznie wizualizacje będziesz musiał dobrze poznać najważniejsze jego funkcje i ich możliwości. W trakcie kursu zrobisz to na przykładzie blisko 20 różnych scen. Nauczysz się budować scenę, ustawiać światła, kamerę, tworzyć materiały, dobierać najważniejsze ustawienia i optymalizować je. Zdobędziesz więc nie tylko ogrom praktycznej wiedzy, ale też coś znacznie cenniejszego - kompletny workflow, który powinien opanować każdy projektant 3D.
W trakcie kursu pokażę Ci, co jest kluczowym czynnikiem przy budowaniu sceny. Dowiesz się czym są modele low-poly i high-poly. Nauczę Cię tak zarządzać ustawieniami światła, aby końcowy efekt, który osiągniesz, wyglądał niczym zdjęcie wykonane aparatem. Pokażę Ci jak odpowiednio dobierać ustawienia dla scen zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Bez żadnych problemów będziesz potrafił korzystać ze świateł: Ambient, IES, Dome, Sun & Sky i wielu innych. Wszystko to i wiele więcej zobaczysz zarówno na przykładzie prostych scen jak i rozbudowanych projektów, których rendering wykonamy w kursie.
Z obszernego rozdziału poświęconego kamerze dowiesz się, że do pracy z nią możesz podejść na różne sposoby. Pokażę Ci sceny, w których kluczowym elementem będzie kamera oraz sytuacje, w których to właśnie kamerę dopasujesz do sceny. Dowiesz się również jak decydować o takich parametrach jak ekspozycja, motion blur czy depth of field. W trakcie kursu poznasz wiele przydatnych trików, które sprawią, że prezentacja Twoich renderów będzie wyglądać znacznie bardziej efektownie.
Materiały to kolejny z tych elementów, które będą miały olbrzymi wpływ na Twoje rendery. To w dużej mierze od nich zależeć będzie czy osiągniesz realistyczny efekt i czy obiekty ze sceny będą wyglądać naturalnie, czy oko Twojego odbiorcy rozpozna je jako sztuczne. W trakcie kursu dowiesz się czym są materiały typu bump i displacement oraz jaka jest między nimi zasadnicza różnica. Nauczysz się tworzyć różnego typu powierzchnie np. szkło, drewno czy metal. Zobaczysz jak różne materiały reagują na zmianę ustawień oświetlenia i w jaki sposób odbijają światło.
W trakcie szkolenia wykorzystywane jest oprogramowanie 3ds Max, w którym wykonane zostały modele 3D, na których pracujemy w kursie. Aby w pełni wykorzystać wiedzę przekazywaną w kursie powinieneś potrafić posługiwać się tym oprogramowaniem przynajmniej w stopniu podstawowym. Jeżeli nie zdobyłeś jeszcze takich umiejętności, możesz je uzupełnić dzięki naszemu szkoleniu.