Pobierz aplikację mobilną strefakursów.pl i odbierz zniżkę 25%! (tylko dla nowych użytkowników aplikacji).
Pomoc i kontakt
Koszyk
Twój koszyk jest pusty. Wypełnij go wiedzą i zdobądź nowe umiejętności!
Nie wiesz od czego zacząć?
Zobacz nowości
Zaloguj się
strefakursów.pl Projektowanie

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Trailer

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Podstawowe narzędzia modelowania

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Wykorzystanie prodceduralnych tekstur w tworzeniu zabrudzeń na przykładzie projektu MTB ST 100

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Animacja z wykorzystaniem kości

Export wybrać jeden z formatów, proponuję kliknąć na film Box FB X i teraz trzy kropki z prawej u góry i wybieramy miejsce, w którym powinien zostać zapisany czyli kliknę prawym przyciskiem myszy stworzy nowy folder i nazwę go człowiek. Enter. Wejdę tutaj i plik też nazwę Człowiek jak to zrobione to wystarczy przycisnąć Export. Teraz model powinien zostać weksportowany do wyznaczonego folderu. Otworzymy Blendera i spróbujemy wczytać ten obiekt. Najpierw zaznaczę wszystko klikając i przyciągając lewym przyciskiem myszy. I teraz X Delete bo to nie będzie nam potrzebne. Fail -> import i tak jak wtedy wybieraliśmy FBX to tutaj trzeba znaleźć dokładnie to samo czyli tutaj jest FBX. Klikam na to lewym przyciskiem myszy i mamy folder człowiek. Wejdę tutaj. Zaznaczę plik człowiek. FBX i wcisnę import FBX. No i proszę bardzo pojawił się nam na scenie człowiek, którego wygenerowalismy przed chwilą. Teraz możemy spróbować dodać do niego kości a później to zaanimować. Przejdźmy do widoku z przodu. Wejdź tutaj w menu add i wybierz Armature. Z prawej u góry widać że dodał się taki obiekt o nazwie Armature ale nie widać go tutaj. Zleć trochę niżej i zobaczysz, że pojawił się na samym środku sceny. To co tutaj widzisz to jest jedna kość, z której będzie składał się cały obiekt. Możemy przeciągnąć to do góry gdzieś tutaj tylko teraz zasłania nam człowiek dlatego w panelu z prawej strony przejdź w tę ikonkę loudzika tutaj w ViewPort Display i zaznacz infront. Teraz mimo tego, że kość znajduje się wewnątrz tego człowieka to i tak ją widzimy czyli będzie łatwiej manipulować tymi kośćmi. Wróćmy znowu do widoku z boku. Przejdźmy w tryb edycji, pamiętaj, że żeby przejść w tryb edycji musisz mieć zaznaczone tą kość którą chcesz edytować. Edit Mode zaznaczmy jeden z końców, narzędzie Move i będziemy teraz tworzyć szkielet dla tej postaci czyli wciskam E i przyciągam do góry. E to jest ekxtrude. Dodatkowo tutaj jest oczywiście narzędzie Extrude czyli mogę kliknąć to i przeciągać tym narzędziem. Wyciągamy jeszcze bardziej i teraz kość w szyi i jeszcze kość dla głowy. Tutaj powinny kości odchodzić na boki więc kliknę tutaj przeciągę w dół i przechodzę w narzędzie Move i wyciągam rękę w tą stronę. Dalej będę kontynuował ze skrótem który odpowiada za Extrude-owanie czyli wciskam E i zwyczajnie przeciągam myszką gdzieś tutaj. E przyciągam myszką dalej. Mamy już to zrobione tylko że schodzi na bok. W takim przypadku dobrze jest włączyć magnes tutaj u góry i zmienić opcję na Volume. Dzięki temu gdy teraz będziemy przeciągać za pomocą skróty klawiszowe G teraz możemy poruszać to niezależnie gdzie to umieściły to obiekt pojawi się na samym środku tego obiektu. Czyli gdy teraz ustawie tutaj to mam kość nadgarstka ustawioną idealnie w tym miejscu co powinna teraz wcisnę to. Klawisz G na klawiaturze i przesunę w takie miejsce, może nawet tutaj lekko do tyłu niech będzie w to miejsce. Teraz zrobimy dokładnie tak samo z palcami. E wyciągam w tą stronę E, E, E znowu E E i E. Ten proces będziemy powtarzać tak długo aż stworzymy cały szkielet dla tej postaci. Zwyczajnie wyciągamy nowe kości z tych już istniejących i w ten sposób tworzymy cały szkielet, którym później będziemy mogli poruszać i w ten sposób animować. Mamy stworzoną rękę teraz zajmijmy się nogami. Będąc tutaj na dole zaznaczę tą kość i teraz wcisę Shift D i przesunę lekko w prawo, lewy przycisk myszy Shift D - duplikuje. Teraz można to obrócić klawiszem R albo narzędziem z lewej strony i ustawię tam gdzie powinny być kości, czyli tutaj i tutaj. Widok z boku. Tutaj i tutaj palców już nie będziemy robić. Jeszcze może to dopasujmy tą kość ona powinna iść w ten sposób. Ta w ten sposób i teraz mając już jedną stronę z tego człowieka skończoną możemy odbić jakby te kości na drugą stronę żeby nie powielać pracy. Żeby to zrobić zaznacz wszystkie kości wciskając klawisz A i teraz wciśnij prawy przycisk myszy i tutaj wybierz Symmetrize. No i jak widzisz nic się nie stało. Dzieje się tak ponieważ gdy rozsuniemy tutaj Armature z prawej strony to zobaczymy że mamy tutaj wszystkie kości które właśnie stworzyliśmy ale żeby Blender rozumiał, na którą stronę ma odbić te kości powinniśmy lekko zmienić ich nazwę żeby kości z jednej strony miały dopisek kropka R czyli kropka Right po angielsku i wtedy Blender będzie wiedział, że na drugą stronę stworzy kości kropka L czyli kropka left lewa po angielsku. Żeby to poprawić znowu zaznacz wszystko wejdź w Armature tutaj w names i kliknij autoname left right. Widzisz teraz patrząc tutaj mamy dopisek kropka L na samym końcu oznacza to, że to są kości znajdujące się z lewej strony tego człowieka. Znowu zaznaczmy wszystko. Prawy przyciskiem myszy i symetrize. Dzięki temu wszystkie kości zostały odbite na drugą stronę i mamy kości kropka R czyli kości znajdujące się z prawej strony człowieka. To jest gotowe mając takie coś zaznacz najpierw człowieka później z klawiszem Shift kliknij na kości wciśnij Ctrl P i wybierz with automatic weights. Niby znowu nic się nie stało ale teraz Blender przypisał te kości do naszego ciała. Czyli gdy kliknę w te kości kliknę w Object Mode i przejdę do Pose Mode to zaznaczając poszczególne kości lewym przyciskiem myszy będziemy mogli obracać je i ciało będzie podążało razem z tym gdy teraz zdecyduję, że chce obrócić jego rękę to nie ma żadnego problemu. Ciało teraz jest przypisane do tego szkieletu i wszystko co będziemy tworzyć na tym szkielecie będzie przekazywane do ciała i ciało będzie zachowywało się w dokładnie ten sam sposób co szkielet. No to spróbujmy zrobić jakąś prostą animację bazując na tym co nauczyliśmy się ostatnio. Przejdę do widoku z boku. Rozsunę panel na dole i włącze automatyczne dodawanie klatek kluczowych. Teraz mogę na przykład zaznaczyć nogę i obrócić ją dodana została klatka kluczowa, kliknę ten kawałek nogi i obrońcę w ten sposób znowu dodana została klatka kluczowa. Mogę to powtarzać tyle razy ile będę chciał zmieniłem mu nogi w ten sposób. Teraz przejdźmy np. do klatki numer 20 i mogę kliknąć na tą nogę przesunąć tutaj i na przykład wyprostować. Teraz tą nogę z tyłu przesunąć w drugą stronę i też lekko wyprostować. Teraz gdy popatrzymy na to z boku to zobaczymy że jego nogi ruszają się podczas odtwarzania tej animacji. Dodatkowo oczywiście wszystkie te zasady które nauczyliśmy się ostatnio działają tutaj czyli jeżeli end ograniczę do dwudziestej klatki i wcisę spację żeby odtworzyć animacje to animacja będzie odtwarzana cały czas od samego początku do samego końca. No i bazując na tej wiedzy możesz tworzyć własne animacje do swoich gier czy wizualizacji. Wystarczy, że zdobędzie model człowieka dodasz mu kości i odpowiednio ustawisz i teraz znając tą technikę możesz animowana nie tylko ludzi ale także roboty albo konary drzew gdy poruszają się na wietrze, każdy ruch, który w jakiś sposób wygina obiekt może zostać stworzony właśnie tym podejściem dodaniem szkieletu, który składa się z kości, które z kolei poruszają całym obiektem. "/> Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.
DARMOWE FRAGMENTY

Czego się nauczysz:

  • pracy z trójwymiarowymi obiektami

  • praktycznego użycia narzędzi do modelowania

  • tworzenia własnych modeli 3D i ich animacji

  • tworzenia realistycznych materiałów i tekstur

  • mapowania tekstur na obiektach

  • tworzenia symulacji dymu, cieczy i materiałów

  • tworzenie kompletnych scen 3D

  • wykorzystania najważniejszych narzędzi Blendera

Wprowadzenie do modelowania 3D

Najważniejsze narzędzia Blendera

Modelowanie, teksturowanie i animacja

Cały proces od początku do końca

ZOBACZ WIĘCEJ

Nie wiesz od czego zacząć naukę?

Chętnie pomożemy! Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.

Rozpocznij teraz
Program nauczania
1 Wprowadzenie
Wstęp 00m 51s
Jak korzystać z materiałów? 02m 54s
Krótkie omówienie projektów 03m 28s
2 Wstęp do programu Blender
Pobranie, instalacja i pierwsze uruchomienie 08m 12s
Zapoznanie z interfejsem 05m 24s
Nawigacja po trójwymiarowej scenie 04m 41s
Dodawanie obiektów i zarządzanie nimi 06m 40s
Tryby podglądu sceny (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered) 11m 41s
Podstawy materiałów 07m 09s
3 Modelowanie
Różnice między Object Mode i Edit Mode 11m 08s
Podstawowe narzędzia modelowania Podgląd 10m 59s
Krzywe 12m 31s
Modyfikatory 13m 37s
Przykład zastosowania narzędzi modelowania i modyfikatorów na podstawie projektu pianina 16m 44s
Układy współrzędnych 07m 31s
System cząsteczek 12m 19s
Rzeźbienie 14m 19s
4 Materiały i teksturowanie
Edytor nodów 10m 38s
Tekstury PBR 09m 59s
Tworzenie siatki UV 09m 22s
Przykład zastosowania tekstur PBR i tworzenia siatki UV na podstawie projektu Cyberpunk Gun 11m 03s
Wiele materiałów na modelu 09m 48s
Proceduralne tekstury 11m 02s
Wykorzystanie prodceduralnych tekstur w tworzeniu zabrudzeń na przykładzie projektu MTB ST 100 Podgląd 11m 23s
5 Animacje i symulacje
Podstawy animacji 11m 50s
Animacja z wykorzystaniem kości Podgląd 09m 12s
Symulacja dymu 11m 05s
Symulacja cieczy 09m 12s
Symulacja materiału 10m 38s
6 Render
Różnice między Eevee i Cycles 13m 01s
Kamera 09m 24s
Kolekcje 10m 31s
Kolekcje i ustawienia kamery na przykładzie projektu Beats Studio 3 07m 48s
Oświetlenie 12m 02s
Ustawienia renderu 12m 29s
Różnice między Eevee i Cycles, oświetlenie oraz ustawienia renderu na podstawie projektu Tesla Model S 11m 10s
Zakończenie 00m 26s
Ocena uczestników
5 5 1
5.0
100%
0%
0%
0%
0%
Recenzje użytkowników (1)
5
PROFIL PUBLICZNY
Od dawna marzyłem żeby zacząć pracować przy programie Blender 3D. Szukałem kursu który wprowadzi tajniki modelowania Blender 3D i w końcu znalazłem w strefa kursów. Polecam ten kurs , nie ma co się wahać po prostu jest to rewelacyjny kurs i dobrze przetłumaczone.
5.0
(1 ocen)

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

🔥 Gorący temat: Dzisiaj 53 użytkowników obejrzało to szkolenie

Rozpocznij naukę teraz za darmo, zapłać w ciągu 30 dni z logo twistoJak to działa?

119
za ten zakup otrzymasz zwrot o wartości 11.90 zł
for-teamsOferta dla firm i zespołów
To szkolenie obejmuje:
unlimited accessNielimitowany dostęp
clock 6 godzin szkolenia
videos 37 wykładów
test questions 20 pytań testowych
languageKurs w języku polskim
mobile accessDostęp w aplikacji mobilnej
certificateCertyfikat ukończenia
tests questionsTesty i zadania
linkedin recommendationRekomendacje na LinkedIn
level Poziom: Podstawowy
Uczestnicy kursu kupili również:
Odbierz 20% zniżki na pierwsze zamówienie
newsletter signup image
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco
Dlaczego warto?
Będziesz regularnie otrzymywał atrakcyjne rabaty
Nie przegapisz żadnej z naszych promocji
Będziesz informowany o aktualnych konkursach
Nie wysyłamy spamu
*zniżka nie obowiązuje na pakiety licencji
Nie, dziękuję, kupię bez zniżki
strefakursów.pl korzysta z plików cookie, aby dostosować usługi do Twoich preferencji. Niektóre pliki cookie są zaś niezbędne do prawidłowego działania witryny. Dzięki nim możemy wyświetlać Ci spersonalizowane oferty i informacje o promocjach, zarówno w witrynach strefakursów.pl, jak i na innych stronach. Oczywiście to Ty decydujesz. Możesz w każdej chwili określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
AKCEPTUJĘ PLIKI COOKIE