!!! BLACK WEEKS !!!     |     DO -80% NA WSZYSTKIE KURSY     |     DO KOŃCA
0 d 00 h 00 m 00 s
Pomoc i kontakt
Koszyk
Twój koszyk jest pusty. Wypełnij go wiedzą i zdobądź nowe umiejętności!
Nie wiesz od czego zacząć?
Zobacz nowości
Zaloguj się
strefakursów.pl Projektowanie

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Trailer

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Podstawowe narzędzia modelowania

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Wykorzystanie prodceduralnych tekstur w tworzeniu zabrudzeń na przykładzie projektu MTB ST 100

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D:Animacja z wykorzystaniem kości

Export wybrać jeden z formatów, proponuję kliknąć na film Box FB X i teraz trzy kropki z prawej u góry i wybieramy miejsce, w którym powinien zostać zapisany czyli kliknę prawym przyciskiem myszy stworzy nowy folder i nazwę go człowiek. Enter. Wejdę tutaj i plik też nazwę Człowiek jak to zrobione to wystarczy przycisnąć Export. Teraz model powinien zostać weksportowany do wyznaczonego folderu. Otworzymy Blendera i spróbujemy wczytać ten obiekt. Najpierw zaznaczę wszystko klikając i przyciągając lewym przyciskiem myszy. I teraz X Delete bo to nie będzie nam potrzebne. Fail -> import i tak jak wtedy wybieraliśmy FBX to tutaj trzeba znaleźć dokładnie to samo czyli tutaj jest FBX. Klikam na to lewym przyciskiem myszy i mamy folder człowiek. Wejdę tutaj. Zaznaczę plik człowiek. FBX i wcisnę import FBX. No i proszę bardzo pojawił się nam na scenie człowiek, którego wygenerowalismy przed chwilą. Teraz możemy spróbować dodać do niego kości a później to zaanimować. Przejdźmy do widoku z przodu. Wejdź tutaj w menu add i wybierz Armature. Z prawej u góry widać że dodał się taki obiekt o nazwie Armature ale nie widać go tutaj. Zleć trochę niżej i zobaczysz, że pojawił się na samym środku sceny. To co tutaj widzisz to jest jedna kość, z której będzie składał się cały obiekt. Możemy przeciągnąć to do góry gdzieś tutaj tylko teraz zasłania nam człowiek dlatego w panelu z prawej strony przejdź w tę ikonkę loudzika tutaj w ViewPort Display i zaznacz infront. Teraz mimo tego, że kość znajduje się wewnątrz tego człowieka to i tak ją widzimy czyli będzie łatwiej manipulować tymi kośćmi. Wróćmy znowu do widoku z boku. Przejdźmy w tryb edycji, pamiętaj, że żeby przejść w tryb edycji musisz mieć zaznaczone tą kość którą chcesz edytować. Edit Mode zaznaczmy jeden z końców, narzędzie Move i będziemy teraz tworzyć szkielet dla tej postaci czyli wciskam E i przyciągam do góry. E to jest ekxtrude. Dodatkowo tutaj jest oczywiście narzędzie Extrude czyli mogę kliknąć to i przeciągać tym narzędziem. Wyciągamy jeszcze bardziej i teraz kość w szyi i jeszcze kość dla głowy. Tutaj powinny kości odchodzić na boki więc kliknę tutaj przeciągę w dół i przechodzę w narzędzie Move i wyciągam rękę w tą stronę. Dalej będę kontynuował ze skrótem który odpowiada za Extrude-owanie czyli wciskam E i zwyczajnie przeciągam myszką gdzieś tutaj. E przyciągam myszką dalej. Mamy już to zrobione tylko że schodzi na bok. W takim przypadku dobrze jest włączyć magnes tutaj u góry i zmienić opcję na Volume. Dzięki temu gdy teraz będziemy przeciągać za pomocą skróty klawiszowe G teraz możemy poruszać to niezależnie gdzie to umieściły to obiekt pojawi się na samym środku tego obiektu. Czyli gdy teraz ustawie tutaj to mam kość nadgarstka ustawioną idealnie w tym miejscu co powinna teraz wcisnę to. Klawisz G na klawiaturze i przesunę w takie miejsce, może nawet tutaj lekko do tyłu niech będzie w to miejsce. Teraz zrobimy dokładnie tak samo z palcami. E wyciągam w tą stronę E, E, E znowu E E i E. Ten proces będziemy powtarzać tak długo aż stworzymy cały szkielet dla tej postaci. Zwyczajnie wyciągamy nowe kości z tych już istniejących i w ten sposób tworzymy cały szkielet, którym później będziemy mogli poruszać i w ten sposób animować. Mamy stworzoną rękę teraz zajmijmy się nogami. Będąc tutaj na dole zaznaczę tą kość i teraz wcisę Shift D i przesunę lekko w prawo, lewy przycisk myszy Shift D - duplikuje. Teraz można to obrócić klawiszem R albo narzędziem z lewej strony i ustawię tam gdzie powinny być kości, czyli tutaj i tutaj. Widok z boku. Tutaj i tutaj palców już nie będziemy robić. Jeszcze może to dopasujmy tą kość ona powinna iść w ten sposób. Ta w ten sposób i teraz mając już jedną stronę z tego człowieka skończoną możemy odbić jakby te kości na drugą stronę żeby nie powielać pracy. Żeby to zrobić zaznacz wszystkie kości wciskając klawisz A i teraz wciśnij prawy przycisk myszy i tutaj wybierz Symmetrize. No i jak widzisz nic się nie stało. Dzieje się tak ponieważ gdy rozsuniemy tutaj Armature z prawej strony to zobaczymy że mamy tutaj wszystkie kości które właśnie stworzyliśmy ale żeby Blender rozumiał, na którą stronę ma odbić te kości powinniśmy lekko zmienić ich nazwę żeby kości z jednej strony miały dopisek kropka R czyli kropka Right po angielsku i wtedy Blender będzie wiedział, że na drugą stronę stworzy kości kropka L czyli kropka left lewa po angielsku. Żeby to poprawić znowu zaznacz wszystko wejdź w Armature tutaj w names i kliknij autoname left right. Widzisz teraz patrząc tutaj mamy dopisek kropka L na samym końcu oznacza to, że to są kości znajdujące się z lewej strony tego człowieka. Znowu zaznaczmy wszystko. Prawy przyciskiem myszy i symetrize. Dzięki temu wszystkie kości zostały odbite na drugą stronę i mamy kości kropka R czyli kości znajdujące się z prawej strony człowieka. To jest gotowe mając takie coś zaznacz najpierw człowieka później z klawiszem Shift kliknij na kości wciśnij Ctrl P i wybierz with automatic weights. Niby znowu nic się nie stało ale teraz Blender przypisał te kości do naszego ciała. Czyli gdy kliknę w te kości kliknę w Object Mode i przejdę do Pose Mode to zaznaczając poszczególne kości lewym przyciskiem myszy będziemy mogli obracać je i ciało będzie podążało razem z tym gdy teraz zdecyduję, że chce obrócić jego rękę to nie ma żadnego problemu. Ciało teraz jest przypisane do tego szkieletu i wszystko co będziemy tworzyć na tym szkielecie będzie przekazywane do ciała i ciało będzie zachowywało się w dokładnie ten sam sposób co szkielet. No to spróbujmy zrobić jakąś prostą animację bazując na tym co nauczyliśmy się ostatnio. Przejdę do widoku z boku. Rozsunę panel na dole i włącze automatyczne dodawanie klatek kluczowych. Teraz mogę na przykład zaznaczyć nogę i obrócić ją dodana została klatka kluczowa, kliknę ten kawałek nogi i obrońcę w ten sposób znowu dodana została klatka kluczowa. Mogę to powtarzać tyle razy ile będę chciał zmieniłem mu nogi w ten sposób. Teraz przejdźmy np. do klatki numer 20 i mogę kliknąć na tą nogę przesunąć tutaj i na przykład wyprostować. Teraz tą nogę z tyłu przesunąć w drugą stronę i też lekko wyprostować. Teraz gdy popatrzymy na to z boku to zobaczymy że jego nogi ruszają się podczas odtwarzania tej animacji. Dodatkowo oczywiście wszystkie te zasady które nauczyliśmy się ostatnio działają tutaj czyli jeżeli end ograniczę do dwudziestej klatki i wcisę spację żeby odtworzyć animacje to animacja będzie odtwarzana cały czas od samego początku do samego końca. No i bazując na tej wiedzy możesz tworzyć własne animacje do swoich gier czy wizualizacji. Wystarczy, że zdobędzie model człowieka dodasz mu kości i odpowiednio ustawisz i teraz znając tą technikę możesz animowana nie tylko ludzi ale także roboty albo konary drzew gdy poruszają się na wietrze, każdy ruch, który w jakiś sposób wygina obiekt może zostać stworzony właśnie tym podejściem dodaniem szkieletu, który składa się z kości, które z kolei poruszają całym obiektem. "/> Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.
DARMOWE FRAGMENTY

Opinie użytkowników

Tomasz Koba
5.0
Od dawna marzyłem żeby zacząć pracować przy programie Blender 3D. Szukałem kursu który wprowadzi tajniki modelowania Blender 3D i w końcu znalazłem w strefa kursów. Polecam ten kurs , nie ma co się wahać po prostu jest to rewelacyjny kurs i dobrze przetłumaczone.
Bartosz Jednacz
5.0
Kurs stworzony idealnie dla osób początkujących, ale także tych co mają "jakąś tam wiedzę". Prowadzący dokładnie i szczegółowo tłumaczy każdą opcję oraz funkcję, że każdy, nawet osoba z zerową wiedzą oraz zerowym doświadczeniem w grafice trójwymiarowej sobie… Czytaj więcej

Zobacz wszystkie

Czego się nauczysz:

  • pracy z trójwymiarowymi obiektami

  • praktycznego użycia narzędzi do modelowania

  • tworzenia własnych modeli 3D i ich animacji

  • tworzenia realistycznych materiałów i tekstur

  • mapowania tekstur na obiektach

  • tworzenia symulacji dymu, cieczy i materiałów

  • tworzenie kompletnych scen 3D

  • wykorzystania najważniejszych narzędzi Blendera

Naucz się tworzyć realistyczne modele 3D w Blenderze - opanuj modelowanie oraz teksturowanie i zostań grafikiem 3D

Wprowadzenie do modelowania 3D

Najważniejsze narzędzia Blendera

Poznaj najważniejsze narzędzia blendera i zobacz jak tworzyć realistyczne wizualizacje przedmiotów

Modelowanie, teksturowanie i animacja

Edytor nodów i Produkcja proceduralnych tekstur - zacznij tworzyć realistyczne modele 3D przedmiotów i postaci

Cały proces od początku do końca

Ustawienie kamery oraz ilości i koloru świateł - ważne elementy projektu 3D
ZOBACZ WIĘCEJ

Kursy często kupowane razem
Taniej na Black Weeks!

Nie wiesz od czego zacząć naukę?

Chętnie pomożemy! Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.

Rozpocznij teraz
Program nauczania
1 Wprowadzenie
Wstęp 00m 51s
Jak korzystać z materiałów? 02m 54s
Krótkie omówienie projektów 03m 28s
2 Wstęp do programu Blender
Pobranie, instalacja i pierwsze uruchomienie 08m 12s
Zapoznanie z interfejsem 05m 24s
Nawigacja po trójwymiarowej scenie 04m 41s
Dodawanie obiektów i zarządzanie nimi 06m 40s
Tryby podglądu sceny (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered) 11m 41s
Podstawy materiałów 07m 09s
3 Modelowanie
Różnice między Object Mode i Edit Mode 11m 08s
Podstawowe narzędzia modelowania Podgląd 10m 59s
Krzywe 12m 31s
Modyfikatory 13m 37s
Przykład zastosowania narzędzi modelowania i modyfikatorów na podstawie projektu pianina 16m 44s
Układy współrzędnych 07m 31s
System cząsteczek 12m 19s
Rzeźbienie 14m 19s
4 Materiały i teksturowanie
Edytor nodów 10m 38s
Tekstury PBR 09m 59s
Tworzenie siatki UV 09m 22s
Przykład zastosowania tekstur PBR i tworzenia siatki UV na podstawie projektu Cyberpunk Gun 11m 03s
Wiele materiałów na modelu 09m 48s
Proceduralne tekstury 11m 02s
Wykorzystanie prodceduralnych tekstur w tworzeniu zabrudzeń na przykładzie projektu MTB ST 100 Podgląd 11m 23s
5 Animacje i symulacje
Podstawy animacji 11m 50s
Animacja z wykorzystaniem kości Podgląd 09m 12s
Symulacja dymu 11m 05s
Symulacja cieczy 09m 12s
Symulacja materiału 10m 38s
6 Render
Różnice między Eevee i Cycles 13m 01s
Kamera 09m 24s
Kolekcje 10m 31s
Kolekcje i ustawienia kamery na przykładzie projektu Beats Studio 3 07m 48s
Oświetlenie 12m 02s
Ustawienia renderu 12m 29s
Różnice między Eevee i Cycles, oświetlenie oraz ustawienia renderu na podstawie projektu Tesla Model S 11m 10s
Zakończenie 00m 26s
Ocena uczestników
user-image user-image user-image user-image user-image user-image

48703 użytkowników oceniło i zrecenzowało szkolenia strefakursów.pl

Google logo

Średnia ocena uczestników w niezależnym serwisie Google to 4.9/5 ⭐⭐⭐⭐⭐ z 2573 wszystkich opinii.

5 5 133
5.0
96%
4%
0%
0%
0%
Recenzje użytkowników (133)
PROFIL PUBLICZNY
Potwierdzona transakcja
5.0
5
Wszystko ok. Polecam.
PROFIL PUBLICZNY
Potwierdzona transakcja
5.0
5
super!
PROFIL PUBLICZNY
Potwierdzona transakcja
5.0
5
Wszystko wyjaśnione po kolei w prosty i czytelny sposób.
PROFIL PUBLICZNY
Potwierdzona transakcja
5.0
5
Dobry kurs dla początkujących, polecam
PROFIL PUBLICZNY
Potwierdzona transakcja
5.0
5
Uważam, że kurs jest poprawnie zrobiony dla osób, które chcą zaznajomić się z Blenderem. Zagadnienia zostały przedstawione w łatwy do zrozumienia sposób. Jedna wada to to iż kurs nie jest aktualizowany wraz z nowymi wersjami Blendera, natomiast jest też w samym kursie… Czytaj więcej
Najczęściej zadawane pytania
minus plus
Jak wygląda uczestnictwo w kursie online?

Kursy online w strefakursów.pl to wideoporadniki przygotowane przez zespół naszych specjalistów. Twoje uczestnictwo w szkoleniu polega na tym, że otrzymujesz dostęp do wykładów wideo oraz innych materiałów szkoleniowych za pośrednictwem platformy szkoleniowej zaraz po zalogowaniu się na swoje konto. Konto jest bezpłatne i możesz założyć je w dowolnym momencie lub w trakcie dokonywania pierwszego zakupu w serwisie strefakursów.pl. Materiały, do których otrzymasz dostęp pozwolą Ci rozwinąć się zawodowo i podnieść Twoje kwalifikacje. Każdy kurs przepełniony jest praktyczną wiedzą, która ułatwi Ci osiągnięcie wymarzonych życiowych celów. Zdobytą wiedzę i postępy w nauce możesz w łatwy sposób zweryfikować za pomocą licznych testów i ćwiczeń dołączonych do każdego kursu.

minus plus
Czy otrzymam certyfikat ukończenia szkolenia i jaką ma on formę?

Do każdego ukończonego przez Ciebie szkolenia wystawiamy imienny certyfikat. Warunkiem jego otrzymania jest zaliczenie testów dołączonych do kursu. Na certyfikacie znajduje się Twoje imię oraz nazwisko, nazwa ukończonego kursu, data wystawienia i nazwa instytucji certyfikującej. Warto podkreślić, że jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (nr wpisu 2.12/00119/2017).

Certyfikat możesz wydrukować lub opublikować w Internecie za pośrednictwem specjalnego odnośnika np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych . Jak również dołączyć do swojego CV.

minus plus
Czy otrzymam fakturę VAT za zamówienie?

Tak, do każdego zamówienia mamy obowiązek wystawić fakturę VAT (23%) lub paragon. Rodzaj dokumentu zależy od danych, które podasz w formularzu podczas składania zamówienia. Faktury zwykle wystawiamy do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty. Poinformujemy Cię o tym fakcie mailowo, a dokument będzie można pobrać bezpośrednio z poziomu zakładki Historia zamówień na Twoim koncie w strefakursów.pl. Jeśli potrzebujesz dokumentu Proforma lub faktury odroczonej, złóż zamówienie, a w uwagach do zamówienia dodaj komentarz “Proforma” lub "Faktura z odroczonym terminem płatności", lub skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo (biuro@strefakursow.pl).

minus plus
Czy dostęp do szkolenia jest ograniczony czasowo?

Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz nielimitowany dostęp do zakupionych materiałów. Dzięki temu, że szkolenia są dla Ciebie dostępne zarówno online za pośrednictwem naszej platformy szkoleniowej i offline w aplikacji mobilnej strefakursów.pl, możesz w dowolnym czasie i miejscu powracać do obejrzanych lekcji i powtarzać materiał bez ograniczeń. Dodatkowo po ukończeniu całego szkolenia otrzymasz imienny certyfikat poświadczający Twój udział w szkoleniu. Certyfikat możesz opublikować np. na LinkedIn lub innych portalach społecznościowych, jak również dołączyć do swojego CV.

5.0
(133 ocen)

Kurs Blender od podstaw - wprowadzenie do modelowania 3D

Poznaj podstawy grafiki 3D i zacznij tworzyć niesamowite projekty w darmowym programie Blender. Naucz się modelowania, tworzenia materiałów, nakładania tekstur i buduj realistyczne modele 3D.
Kto pyta nie błądzi! Zobacz Najczęściej zadawane pytania

🔥 Gorący temat: W tym tygodniu 549 użytkowników obejrzało to szkolenie

Rozpocznij naukę teraz za darmo, zapłać w ciągu 30 dni z logo twisto lub logo paypoJak to działa?

tick 30 dniowa gwarancja zwrotu more-information
tick Dożywotni, nielimitowany dostęp do kursu
64
129zł

za ten zakup otrzymasz zwrot o wartości 6.45 zł

2024-11-08

1438

⏰ To szkolenie kupisz 50% taniej jeszcze tylko przez: 03 : 12 : 49 : 28

for-teamsOferta dla firm i zespołów
To szkolenie obejmuje:
unlimited-access Nielimitowany dostęp
clock 6 godzin szkolenia
video 37 wykładów
test-questions 20 pytań testowych
language Napisy dostępne w językach:
polski, angielski, ukraiński
mobile-access Dostęp w aplikacji mobilnej
certificate Certyfikat ukończenia
book Testy i zadania
linkedin Rekomendacje na LinkedIn
level Poziom: Podstawowy
Uczestnicy kursu kupili również:
Twisto

Odbierz 20% rabatu na pierwsze zamówienie

newsletter signup image
Nasz newsletter obserwuje już 105582 osób!
Dlaczego warto?
Będziesz regularnie otrzymywał atrakcyjne rabaty
Nie przegapisz żadnej z naszych promocji
Będziesz informowany o aktualnych konkursach
Nie wysyłamy spamu
E-mail jest niepoprawny.
Nie chcę otrzymać zniżki.
shield-error

Ups! Coś poszło nie tak :(

Google Recaptcha uznał, że jesteś botem i zablokował Twoją ostatnią akcję. Spróbuj ponownie. W razie problemów skontaktuj się z nami.

ZAMKNIJ I SPRÓBUJ PONOWNIE