Ten kurs jest częścią ścieżki:
.NET Developer
Opinie użytkowników
Zobacz wszystkie
tworzenia klas i obiektów
obsługi wyjątków
unikania często popełnianych błędów
pisania czytelnego i poprawnego kodu
podstaw programowania obiektowego
korzystania ze zmiennych, tablic, instrukcji warunkowych
podstaw programowania aplikacji w C#
pracy z klasami abstrakcyjnymi
Szkolenie powstało z myślą o osobach początkujących, które chciałyby nauczyć się podstaw programowania w języku C# na praktycznych i prostych do zrozumienia przykładach. W trakcie kursu będziesz budował proste aplikacje, co pozwoli Ci poznać dobrze różne obszary C#. Przyswoisz sobie wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk, które pozwolą Ci zachować czytelność kodu i uniknąć najczęściej popełnianych błędów. Pokażę Ci również jak pracować z edytorem Visual Studio Code oraz jak wykorzystując jego funkcje ułatwić sobie codzienną pracę.
Rozpoczniemy od poznania środowiska i narzędzi, z którymi będziemy pracować w trakcie kursu. Pokażę Ci jak wszystko zainstalować i skonfigurować. Opowiem Ci również sporo o składni języka - przyjrzymy się słowom kluczowym i konstrukcjom występującym C#. Po pierwszych rozdziałach nie będziesz miał problemu z elementami takimi jak: zmienne, operatory, pętle, instrukcje, tablice, listy czy komentarze. Już na tym etapie wspólnie ze mną stworzysz też swój pierwszy prosty program!
Tworzenie klas to istota programowania. To właśnie dlatego poświęciłem im cały kompletny rozdział. Dowiesz się z niego między innymi jaką funkcję pełnią klasy w języku C#, jak je tworzyć oraz czym różnią się one od zmiennych. Poruszymy również bardzo ważny temat hermetyzacji, modyfikatorów dostępu oraz budowy konstruktorów.
W kursie znajdziesz również obszerny rozdział dotyczący typów i złożeń. Chciałbym mieć pewność, że po tym szkoleniu bez problemu odróżnisz typy referencyjne od wartościowych oraz, że będziesz wiedział jaką rolę pełnią one w języku C#. Opowiem Ci również czym są parametry metody Ref i Out oraz do czego mogą ci się przydać struktury i złożenia. Przyjrzymy się też nieco dokładniej tematowi poświęconemu polom i metodom, które tym razem rozbudujemy o elementy takie jak właściwości, delegaty i zdarzenia.
Obiektowość to kolejny aspekt języka C#, którym będziemy się zajmować. Poznasz filary programowania obiektowego; dowiesz się czym jest dziedziczenie, polimorfizm oraz jak używać klasy abstrakcyjnych i interfejsów. Z kursu dowiesz się jak radzić sobie z obsługą błędów, jak zgłaszać wyjątki, jak te wyjątki przechwytywać i obsługiwać w naszym programie.