WEEKEND Z GRAFIKĄ & CAD        |         DO -70 ZŁ ZNIŻKI NA KURSY Z TYCH KATEGORII        |        JESZCZE PRZEZ    
0 d 00 h 00 m 00 s
Szkolenia
strefakursów.pl Programowanie
DARMOWE FRAGMENTY

Kurs iOS - tworzenie gry od A do Z

Stwórz kompletną grę na platformę iOS - od koncepcji do dystrybucji w App Store
  • Poziom: Średniozaawansowany
  • 80
    +800 punktów premium
    Zacznij naukę teraz, zapłać w ciągu 21 dni!
    Płatności twisto

    Tworzenie gier na system iOS nie musi być trudne!

    Jeżeli posiadasz jakiekolwiek urządzenie mobilne to z pewnością obok aplikacji użytkowych instalujesz na nim również gry. Saga Angry Birds, Cut the Rope czy Plants vs Zombies to tytuły, które pomimo swojej prostoty i dwuwymiarowej grafiki zdobyły olbrzymią popularność i rzeszę fanów również na platformach iOS i MacOS.

    Jeżeli chciałbyś tworzyć podobne gry, ale nie wiesz od czego zacząć to ten kurs jest właśnie dla ciebie! Sprawdź jak przy użyciu frameworka Sprite Kit można w łatwy i szybki sposób tworzyć rozbudowane projekty gier.

    Autor na co dzień zajmuje się tworzeniem gier i aplikacji, które cieszą się dużą popularnością w App Store. Na przykładzie jednej z nich pokaże ci jak od A do Z stworzyć własną grę.

    W kursie pracujemy na wersji Xcode 5. Do komfortowej pracy przyda ci się znajomość podstaw programowania w Objective-C.

    Sprite Kit

    Sprite Kit

    Na samym początku poznasz zasadę działania i ogromne możliwości frameworka Sprite Kit. Dzięki kompletnej integracji tego frameworka ze środowiskiem Xcode możesz skupić się na tworzeniu samej gry i nie martwić się o zewnętrzne wsparcie czy zarządzanie jej silnikiem.

    Particle Editor

    Particle Editor dodany do najnowszej wersji Xcode pozwoli ci w prosty sposób tworzyć efekty wizualne w twojej grze. Od teraz nie sprawi ci żadnego problemu dodawanie deszczu, ognia czy wybuchy do sceny w twoje grze.

    Xcode
    Optymalizacja grafiki

    Fizyka w grze

    Kolejnym ważnym zagadnieniem dla każdego programisty jest fizyka gry. W kursie dokładnie omówiliśmy ten temat, dzięki czemu twoja gra zyska na naturalności. Wykrywanie kolizji czy kontaktów między obiektami jest bardzo istotne, a dzięki zastosowaniu frameworka Sprite Kit jest teraz bardzo łatwe.

    Postać w grze

    Dużą uwagę poświęciliśmy na omówienie głównej postaci gry. Dowiesz się jak stworzyć postać, jak zaprojektować jej klasę oraz główne akcje. Następnie przy użyciu efektu parallax zobaczysz jak łatwo stworzyć ruchome tło oraz przygotować przeszkody w grze.

    Fizyka
    Levele

    Levele

    Każda rozbudowana gra składa się z kilku poziomów trudności. Z tym kursem poznasz zasady tworzenia architektury gry oraz dowiesz się jak zczytywać informację o danym levelu z plików plist.

    Integracja

    Na sam koniec pokażemy jak zintegrować swoją grę z Facebookiem czy Twitterem, a także jak udostępnić tablicę wyników w Game Center. Dowiesz się również jak zacząć zarabiać na swojej grze dzięki systemowi reklam z iAd.

    Facebook, Twitter
    Maciej Cupiał
    O autorze

    Maciej Cupiał to programista iOS, który posiada kilkuletnie doświadczenie w programowaniu, ostatnie lata głównie w Objective-C. Swoje umiejętności rozwijał uczestnicząc w kilku międzynarodowych projektach. W wolnej chwili szaleje za piłką nożną i szuka dobrych burgerów. Wybrane projekty dostępne na App Store

    ZOBACZ WIĘCEJ
    Program nauczania
    1 Wprowadzenie
    Wstęp 1m 12s
    Omówienie projektu - docelowa gra 2m 32s
    Co jest potrzebne? 1m 01s
    Dlaczego Sprite Kit? 4m 00s
    2 Podstawy Sprite Kit
    Pierwszy projekt 0m 59s
    Czym jest scena? 8m 49s
    Krótko o Node 3m 21s
    Game Loop Podgląd 3m 45s
    Tworzenie pierwszej postaci 10m 22s
    SKTextureAtlas - Twoja postać żyje! Podgląd 7m 03s
    SKAction - omówienie szczegółowe 9m 06s
    SKEmitterNode - efekty specjalne 4m 58s
    SKVideoNode - dodawanie wideo 2m 56s
    Omówienie podstaw fizyki 8m 14s
    Wykrywanie kolizji i kontaktów 9m 42s
    Przejścia między scenami 2m 30s
    3 Twoja pierwsza gra
    Omówienie projektu startowego 3m 31s
    Architektura projekty - klasy 5m 50s
    Tworzenie głównej postaci 5m 40s
    Klasa postaci 9m 12s
    Tworzenie przeszkód 13m 14s
    Background - efekt parallax 2m 14s
    Kontakt pomiędzy obiektami 7m 36s
    Metody delegata oraz dzwięki w grze 4m 26s
    Tworzenie obiektów dodatkowych Podgląd 6m 01s
    Tworzenie kilku poziomowej gry - pliki plist 2m 06s
    Zarządzanie levelami 4m 37s
    Implementacja Level Managera 8m 43s
    Aktualny wynik na ekranie 3m 18s
    Zaliczenie levelu 9m 04s
    Wstrzymanie gry i implementacja UI 3m 31s
    Pauzowanie, wznawianie i resetowanie gry 11m 13s
    CoreMotion - wykrywanie ruchu 3m 31s
    Muzyka w tle 4m 20s
    Integracja z Facebook i Twitter 2m 22s
    Integracja z Game Center 13m 33s
    Integracja z iAd 4m 25s
    Ocena uczestników
    5 4.9 23
    4.9
    94%
    4%
    3%
    0%
    0%
    Recenzje użytkowników (23)
    5
    PROFIL PUBLICZNY
    Bardzo przejrzyste pokazanie procesu tworzenia gier na IOS. Autor krok po kroku tłumaczy, za co są odpowiedzialne poszczególne fragmenty kodu. Bazowy projekt jest świetnym punktem wyjścia do tworzenia bardziej zaawansowanych gier
    5
    PROFIL PUBLICZNY
    W sumie bardzo dobrze przygotowany kurs prezentujący wykorzystanie Sprite Kite Framework do stworzenia własnej gry. Jedynie co może irytować to fakt z poprzedniego kursu, że aby przetestować grę na realnym urządzeniu musimy mieć wykupioną licencję developerską, bo fakt… Czytaj więcej
    5
    Bardzo interesuje mnie gameDev. Zainteresowałem się tworzeniem aplikacji na telefony, ponieważ jest to bardzo duży rynek. iOS zaciekawił mnie konstrukcją systemu, chciałem się nauczyć tworzyć aplikacje pod ten system i trafiłem idealnie. Kurs jest świetny, pokazuje… Czytaj więcej
    5
    Bardzo dobry kurs! W przejrzysty sposób przedstawia wiedzę z zakresu tworzenia gier na IOS. Lekcje wykładane są w sposób zrozumiały i bardzo przejrzysty. Polecam wszystkim zainteresowanym tą tematyką.
    5
    Kurs iOS - tworzenie gry od A do Z jest świetnym uzupełnieniem wiedzy zdobytej wcześniej dzięki Kursowi iOS - tworzenie aplikacji. Pracujemy w nim przy użyciu narzędzia Xcode i wykorzystujemy wcześniej już poznane zagadnienia z języka Objective-C. W kursie tworzymy… Czytaj więcej
    Informacje o szkoleniu
      23 recenzji
      3,5 godziny
      37 wykładów
    • Możliwość pobrania pliku
    • Nielimitowany dostęp
    • Dostęp z urządzeń mobilnych
    80
    +800 punktów premium
    Zacznij naukę teraz, zapłać w ciągu 21 dni!
    Tylko teraz możesz odebrać rabat na pierwsze zamówienie
    Dlaczego warto?
    Będziesz regularnie otrzymywał atrakcyjne rabaty
    Nie przegapisz żadnej z naszych promocji
    Będziesz informowany o aktualnych konkursach
    Nie wysyłamy spamu
    Nie, dziękuję, kupię bez zniżki
    strefakursów.pl korzysta z plików cookie, aby dostosować usługi do Twoich preferencji. Niektóre pliki cookie są zaś niezbędne do prawidłowego działania witryny. Dzięki nim możemy wyświetlać Ci spersonalizowane oferty i informacje o promocjach, zarówno w witrynach strefakursów.pl, jak i na innych stronach. Oczywiście to Ty decydujesz. Możesz w każdej chwili określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
    AKCEPTUJĘ PLIKI COOKIE