Ten kurs jest częścią ścieżki:
Unity Developer
Opinie użytkowników
Zobacz wszystkie
Czy chciałbyś zrealizować wreszcie swój pomysł na unikalną grę?
Czy chciałbyś powtórzyć sukces tytułów, które zawojowały rynek gier na Androida i iOS?
Czy chciałbyś dowiedzieć się jak krok po kroku zbudować grę od wstępnej koncepcji po eksport plików gotowych do dystrybucji?
Czy chciałbyś przy okazji poznać wiele praktycznych technik oraz sztuczek, które pomogą ci w realizacji Twoich kolejnych projektów?
Szkolenie powstało z myślą o osobach, które posiadają już podstawy pracy w środowisku Unity i chcą rozbudować swoje umiejętności o tworzenie i optymalizację gier dla systemów Android iOS i urządzeń mobilnych takich jak tablety i smartfony.
Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego jak wiele znanych gier mobilnych zawdzięcza swój sukces właśnie Unity. Seria Angry Birds, Subway Surfers, Temple Run, Pokemon GO to tylko kilka z przykładów. Ty również możesz zostać developerem gry, która osiągnie podobny sukces.
Z tym kursem dowiesz się jak w Unity tworzyć gry, które są specjalnie zoptymalizowane pod kątem platform mobilnych. Pokażę Ci jak zbudować od podstaw aż 3 różne projekty o rosnącym stopniu trudności. Każdy z nich uruchomisz zarówno na smartfonach jak i tabletach.
Po ukończeniu szkolenia będziesz mógł swobodnie tworzyć własne gry i dystrybuować je w oficjalnym sklepie Androida - Google Play.
W kursie duży nacisk położyłem na to abyś na każdym kroku poznał techniki, które możesz wykorzystać do tworzenia własnych gier. W dużej mierze są to techniki, które skupiają się na optymalizacji gier, tak aby działały one na szerokim zakresie mobilnych urządzeń. Dowiesz się m.in. jak stworzyć interfejs użytkownika dostosowany do małych ekranów albo jak przygotować grę do instalacji na telefonie. Nie zapomniałem także o przedstawieniu rozwiązań, które umożliwią Ci stworzenie przyjaznego systemu sterowania dla ekranów dotykowych.
Projekt inspirowany jest Androidowym i iOS-owym hitem, Temple Run. Tworząc go poznasz m.in. techniki związane z automatycznym generowaniem planszy. Rozpoczniesz od zbudowania poszczególnych bloków, które następnie będą układane według specjalnego algorytmu. Dowiesz się jak odpowiednio ustrukturyzować projekt aby zapanować nad jego złożoną architekturą i umożliwić łatwą rozbudowę gry w przyszłości.
Druga z tworzonych gier to tzw. Space Shooter. Praca nad nią pozwoli Ci opanować tworzenie gier bazujących na generycznych zasadach. Dowiesz się m.in. jak separować oraz hermetyzować poszczególne funkcjonalności, co znacząco ułatwi dodawanie kolejnych elementów. Nauczysz się także wykorzystywać ważną ideę maszyny stanów w celu urozmaicenia rozgrywki.
Projekt inspirowany klasyczną grą Candy Crush Saga, to świetna okazja aby opanować umiejętności takie jak zarządzanie relacjami czy sterowanie przepływem danych i zdarzeń. Umiejętności te pozwolą Ci na tworzenie bardzo czytelnego kodu oraz łatwą rozbudowę gry w przyszłości.
Do szkolenia dołączyłem wszelkie niezbędne materiały, w tym wszystkie pliki potrzebne do stworzenia gier. Przygotował dla Ciebie także ciekawe testy oraz ćwiczenia, za pomocą których możesz sprawdzić swój stan wiedzy na temat Unity.
opanujesz kompletny proces tworzenia gier na urządzenia mobilne
dowiesz się jak skonfigurować SDK Android i skompilować gotową grę
poznasz techniki implementacji mobilnego sterowania
nauczysz się wykorzystywać systemy cząsteczkowe
zaimplementujesz zapisywanie stanu gry
napiszesz własny skrypt do generowania napisów
stworzysz zaawansowane animacje ruchu
stworzysz sterowanie oparte na gestach