Ten kurs jest częścią ścieżki:
Unity Developer
Opinie użytkowników
Zobacz wszystkie
poznasz mechanikę tworzenia gier 2D
zobaczysz, jak tworzyć skrypty generujące poziomy
opanujesz najważniejsze narzędzia Unity
będziesz potrafił dodać animacje do stworzonych obiektów
nauczysz się implementować fizykę oraz sztuczną inteligencję
nauczysz się dodawać interakcje oraz kolizje obiektów
zobaczysz jak zadbać o odpowiedni ruch kamery
przygotujesz menu początkowe i końcowe
Kurs jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą tworzyć gry 2D. Podstawowa orientacja w środowisku Unity oraz znajomość kluczowych koncepcji języka C# to wszystko czego potrzebujesz do pracy z kursem. Dzięki niemu będziesz miał okazją wykorzystać swoją wiedzę w praktyce, zdobyć nowe umiejętności i zamienić je na realne, atrakcyjne gry dla różnych platform.
Być może myślisz, że aby zarabiać na grach musisz posiadać dużą wiedzę z programowania i tworzyć bardzo rozbudowane projekty, koniecznie w 3D. To nieprawda! Popatrz tylko, jak ogromny sukces osiągnęła gra Angry Birds, która tak naprawdę nie jest ani skomplikowana, ani zaawansowana graficznie. To prosta gra 2D, która do dziś przynosi jej twórcom pokaźne zyski. Dlaczego twoja gra nie miałaby odnieść podobnego sukcesu? Wystarczy spróbować!
W kursie chcę pokazać ci najważniejsze narzędzia i możliwości Unity pod kątem gier 2D, w sposób przystępny i zrozumiały. Aby więc ze szkolenia korzystało ci się maksymalnie komfortowo podzieliłem je na 4 części, których stopień trudności będzie systematycznie wzrastał. W każdej z nich wspólnie ze mną zbudujesz inną grę i poznasz nieco inne narzędzia i techniki pracy.
Zaczniemy od dwóch stosunkowo prostych gier, w trakcie budowy których pokażę Ci podstawowe narzędzia środowiska Unity. Tworząc grę pamięciową “Memo” dowiesz się, jak zadbać o dobór odpowiednich ustawień projektu, wygenerować proste obiekty, oraz zająć się ich animacją. W drugiej grze typu Arkanoid zajmiemy się już czymś bardziej złożonym. Z tego rozdziału dowiesz się między innymi, jak wprawiać w ruch przygotowane obiekty czy napisać podstawowe skrypty. Wspólnie ze mną stworzysz również bardziej zaawansowany generator poziomów, który pozwoli ci znacząco zautomatyzować pracę.
Kojarzysz grę GTA? To wciągająca strzelanka 2D, która do dziś może uchodzić za wzór. W tym kursie dowiesz się, jak stworzyć podobną grę, chociaż oczywiście nie tak rozbudowaną. Będzie to doskonała okazja, aby poznać bardziej aspekty związane z ruchem obiektów oraz pracą kamery. W grze, którą stworzymy, nasz bohater będzie mógł bowiem biegać, obracać się czy strzelać. Dowiesz się również, jak zadbać o zaawansowaną interakcję z otoczeniem, która w tej grze będzie znacznie bardziej rozbudowana. Wspólnie stworzymy również przeciwników, którzy obdarzeni będą sztuczną inteligencją
Nasz ostatni projekt bazuje na niesamowicie popularnej grze Flappy Bird, która na urządzenia z Androidem została pobrana blisko 60 milionów razy, a jej twórca zarobił na samych tylko reklamach w niej wyświetlanych ponad 50 tysięcy dolarów.
W tym kursie pokażę ci krok po kroku, jak stworzyć bardzo podobną grę! Budując ją nauczysz się np. kodować skrypty, za pomocą których “na żywo” generowane będą unikalnie wyglądające poziomy. Zobaczysz również jak zadbać o coś takiego jak licznik zdobywanych punktów, zapisywać rekordy graczy i prezentować je w formie tablicy wyników. Rozszerzymy sobie również poruszane wcześniej tematy związane z dodawaniem efektów audio, kolizjami obiektów, ruchem kamery czy różnego rodzaju efektami.
Do szkolenia dołączyłem wszystkie materiały, z których korzystałem, aby stworzyć gry przedstawione w kursie. Będziesz mógł ich użyć, aby krok po kroku powtórzyć wszystkie czynności, które pokazałem. Oprócz tego, do szkolenia dołączyłem również liczne testy i ćwiczenia programistyczne, które pozwolą Ci sprawdzić i utrwalić zdobytą wiedzę.
Do pracy z kursem potrzebna będzie znajomość podstaw środowiska Unity oraz znajomość najważniejszych koncepcji języka C#. Obydwa te tematy możesz bez problemu opanować korzystając z innych naszych szkoleń