Szkolenia
DARMOWE FRAGMENTY
Kurs iOS - tworzenie gry od A do Z
Stwórz kompletną grę na platformę iOS - od koncepcji do dystrybucji w App Store
Do końca promocji pozostało:
1 d : 13 h : 21 m
29
80 zł
+290 punktów premium
Zacznij naukę teraz, zapłać w ciągu 21 dni! Shape Created with Sketch.
22 ocen
22 recenzji
3,5 godziny
37 wykładów

Tworzenie gier na system iOS nie musi być trudne!

Jeżeli posiadasz jakiekolwiek urządzenie mobilne to z pewnością obok aplikacji użytkowych instalujesz na nim również gry. Saga Angry Birds, Cut the Rope czy Plants vs Zombies to tytuły, które pomimo swojej prostoty i dwuwymiarowej grafiki zdobyły olbrzymią popularność i rzeszę fanów również na platformach iOS i MacOS.

Jeżeli chciałbyś tworzyć podobne gry, ale nie wiesz od czego zacząć to ten kurs jest właśnie dla ciebie! Sprawdź jak przy użyciu frameworka Sprite Kit można w łatwy i szybki sposób tworzyć rozbudowane projekty gier.

Autor na co dzień zajmuje się tworzeniem gier i aplikacji, które cieszą się dużą popularnością w App Store. Na przykładzie jednej z nich pokaże ci jak od A do Z stworzyć własną grę.

W kursie pracujemy na wersji Xcode 5. Do komfortowej pracy przyda ci się znajomość podstaw programowania w Objective-C.

Sprite Kit

Sprite Kit

Na samym początku poznasz zasadę działania i ogromne możliwości frameworka Sprite Kit. Dzięki kompletnej integracji tego frameworka ze środowiskiem Xcode możesz skupić się na tworzeniu samej gry i nie martwić się o zewnętrzne wsparcie czy zarządzanie jej silnikiem.

Particle Editor

Particle Editor dodany do najnowszej wersji Xcode pozwoli ci w prosty sposób tworzyć efekty wizualne w twojej grze. Od teraz nie sprawi ci żadnego problemu dodawanie deszczu, ognia czy wybuchy do sceny w twoje grze.

Xcode
Optymalizacja grafiki

Fizyka w grze

Kolejnym ważnym zagadnieniem dla każdego programisty jest fizyka gry. W kursie dokładnie omówiliśmy ten temat, dzięki czemu twoja gra zyska na naturalności. Wykrywanie kolizji czy kontaktów między obiektami jest bardzo istotne, a dzięki zastosowaniu frameworka Sprite Kit jest teraz bardzo łatwe.

Postać w grze

Dużą uwagę poświęciliśmy na omówienie głównej postaci gry. Dowiesz się jak stworzyć postać, jak zaprojektować jej klasę oraz główne akcje. Następnie przy użyciu efektu parallax zobaczysz jak łatwo stworzyć ruchome tło oraz przygotować przeszkody w grze.

Fizyka
Levele

Levele

Każda rozbudowana gra składa się z kilku poziomów trudności. Z tym kursem poznasz zasady tworzenia architektury gry oraz dowiesz się jak zczytywać informację o danym levelu z plików plist.

Integracja

Na sam koniec pokażemy jak zintegrować swoją grę z Facebookiem czy Twitterem, a także jak udostępnić tablicę wyników w Game Center. Dowiesz się również jak zacząć zarabiać na swojej grze dzięki systemowi reklam z iAd.

Facebook, Twitter
Maciej Cupiał
O autorze

Maciej Cupiał to programista iOS, który posiada kilkuletnie doświadczenie w programowaniu, ostatnie lata głównie w Objective-C. Swoje umiejętności rozwijał uczestnicząc w kilku międzynarodowych projektach. W wolnej chwili szaleje za piłką nożną i szuka dobrych burgerów. Wybrane projekty dostępne na App Store

ZOBACZ WIĘCEJ
Program nauczania
1 Wprowadzenie
Wstęp 1m 12s
Omówienie projektu - docelowa gra 2m 32s
Co jest potrzebne? 1m 01s
Dlaczego Sprite Kit? 4m 00s
2 Podstawy Sprite Kit
Pierwszy projekt 0m 59s
Czym jest scena? 8m 49s
Krótko o Node 3m 21s
Game Loop Podgląd 3m 45s
Tworzenie pierwszej postaci 10m 22s
SKTextureAtlas - Twoja postać żyje! Podgląd 7m 03s
SKAction - omówienie szczegółowe 9m 06s
SKEmitterNode - efekty specjalne 4m 58s
SKVideoNode - dodawanie wideo 2m 56s
Omówienie podstaw fizyki 8m 14s
Wykrywanie kolizji i kontaktów 9m 42s
Przejścia między scenami 2m 30s
3 Twoja pierwsza gra
Omówienie projektu startowego 3m 31s
Architektura projekty - klasy 5m 50s
Tworzenie głównej postaci 5m 40s
Klasa postaci 9m 12s
Tworzenie przeszkód 13m 14s
Background - efekt parallax 2m 14s
Kontakt pomiędzy obiektami 7m 36s
Metody delegata oraz dzwięki w grze 4m 26s
Tworzenie obiektów dodatkowych Podgląd 6m 01s
Tworzenie kilku poziomowej gry - pliki plist 2m 06s
Zarządzanie levelami 4m 37s
Implementacja Level Managera 8m 43s
Aktualny wynik na ekranie 3m 18s
Zaliczenie levelu 9m 04s
Wstrzymanie gry i implementacja UI 3m 31s
Pauzowanie, wznawianie i resetowanie gry 11m 13s
CoreMotion - wykrywanie ruchu 3m 31s
Muzyka w tle 4m 20s
Integracja z Facebook i Twitter 2m 22s
Integracja z Game Center 13m 33s
Integracja z iAd 4m 25s
Ocena uczestników
4.9
93%
4%
3%
0%
0%
Recenzje użytkowników (22)
Paweł Wilczek
black-user-shape Created with Sketch. PROFIL PUBLICZNY
W sumie bardzo dobrze przygotowany kurs prezentujący wykorzystanie Sprite Kite Framework do stworzenia własnej gry. Jedynie co może irytować to fakt z poprzedniego kursu, że aby przetestować grę na realnym urządzeniu musimy mieć wykupioną licencję developerską, bo fakt… Czytaj więcej
Kamil Pyrkosz
Bardzo interesuje mnie gameDev. Zainteresowałem się tworzeniem aplikacji na telefony, ponieważ jest to bardzo duży rynek. iOS zaciekawił mnie konstrukcją systemu, chciałem się nauczyć tworzyć aplikacje pod ten system i trafiłem idealnie. Kurs jest świetny, pokazuje… Czytaj więcej
Tomasz Gutowski
Bardzo dobry kurs! W przejrzysty sposób przedstawia wiedzę z zakresu tworzenia gier na IOS. Lekcje wykładane są w sposób zrozumiały i bardzo przejrzysty. Polecam wszystkim zainteresowanym tą tematyką.
Filip Zych
Kurs iOS - tworzenie gry od A do Z jest świetnym uzupełnieniem wiedzy zdobytej wcześniej dzięki Kursowi iOS - tworzenie aplikacji. Pracujemy w nim przy użyciu narzędzia Xcode i wykorzystujemy wcześniej już poznane zagadnienia z języka Objective-C. W kursie tworzymy… Czytaj więcej
Wiktor Wójcik
Dzięki temu kursowi nauczyłem się jak tworzyć gry w iOS. Wszystko zostało w nim dobrze przedstawione, wytłumaczone i pokazane. Autor się bardzo postarał tworząc ten kurs szykując materiały. W tym kursie wszystko zostało omówione na temat tworzenia gier "od A do Z".… Czytaj więcej
Maciej Cupiał

Maciej Cupiał

Programista i autor aplikacji na system iOS

4.9
Kurs iOS - tworzenie gry od A do Z
Informacje o szkoleniu
  • Poziom Średniozaawansowany
  • Możliwość pobrania pliku
  • Nielimitowany dostęp
  • Darmowe aktualizacje
  • Dodatkowe materiały
  • Certyfikat ukończenia
  • Dostęp z urządzeń mobilnych
Do końca promocji pozostało:
1 d : 13 h : 21 m
29
80 zł
+290 punktów premium
Group 51 Created with Sketch.
close Created with Sketch.
Tylko teraz możesz odebrać rabat na pierwsze zamówienie
Dlaczego warto?
Shape Created with Sketch. Będziesz regularnie otrzymywał atrakcyjne rabaty
Shape Created with Sketch. Nie przegapisz żadnej z naszych promocji
Shape Created with Sketch. Będziesz informowany o aktualnych konkursach
Shape Created with Sketch. Nie wysyłamy spamu
Nie, dziękuję, kupię bez zniżki
strefakursów.pl korzysta z plików cookie, aby dostosować usługi do Twoich preferencji. Niektóre pliki cookie są zaś niezbędne do prawidłowego działania witryny. Dzięki nim możemy wyświetlać Ci spersonalizowane oferty i informacje o promocjach, zarówno w witrynach strefakursów.pl, jak i na innych stronach. Oczywiście to Ty decydujesz. Możesz w każdej chwili określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
AKCEPTUJĘ PLIKI COOKIE