Ten kurs jest częścią ścieżki:
Specjalista e-commerce
Opinie użytkowników
Zobacz wszystkie
Które sieci społecznościowe będą najskuteczniejsze w Twoim biznesie?
W jaki sposób komunikować się w każdej z nich?
O czym pisać, jak pisać i kiedy pisać?
Co robić, by angażować użytkowników i pobudzać ich do działania?
Jak zdobywać nowych klientów i utrzymywać z nimi dobre relacje?
Czy wiesz, że Polacy spędzają średnio ponad 2 godziny dziennie w sieciach społecznościowych? Facebook, YouTube, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest i LinkedIn – to właśnie tutaj najczęściej pojawiają się Twoi klienci. To właśnie tutaj powinna być Twoja firma, aby skutecznie do nich docierać. Znaczenie social media w biznesie rośnie z roku na rok. Zauważa to coraz więcej firm, pojawiając się już nie tylko na Facebooku, ale i w innych sieciach społecznościowych. To również olbrzymia szansa dla Twojej firmy. Wykorzystaj ją!
Jeżeli nadal myślisz, że sieci społecznościowe służą głównie do chwalenia się zdjęciami z wakacji i wrzucania zabawnych obrazków, to jesteś w dużym błędzie. Firmy, które już zainwestowały w social media jasno mówią o wzroście sprzedaży. Aż do 30% ruchu, jaki trafia na ich strony pochodzi właśnie z mediów społecznościowych. Te nie tylko pomagają klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie, ale też bezpośrednio generują sprzedaż.
Żadna płatna reklama nie będzie w stanie pomóc Ci tak skutecznie budować wizerunku Twojej firmy, jak sieci społecznościowe. One są do tego wręcz stworzone. Rozmowy toczą się tu codziennie i o wszystkim. Szukamy tutaj informacji o produktach, opinii na ich temat i najlepszych promocji. Wykorzystaj to! Spraw by mówiono właśnie o tobie, o twojej firmie, o twoich produktach! Daj klientom szansę Cię poznać, a możesz być pewny, że to Ci się opłaci.
Sprzedawaj, buduj wizerunek, ale nie zapominaj w tym wszystkim o osobach bez których byś tego nie osiągną. O twoich klientach. Zbuduj silną społeczność Twojej firmy i utrzymuj dobre relacje z klientami. Dowiedz się czego od Ciebie oczekują, poznaj ich opinie i sugestie. Tej wiedzy nie przeliczysz na złotówki, ale z pewnością posłuży Ci ona do rozwoju Twojej firmy i zmiany na lepsze.
Wiele osób myśli, że samo założenie konta w jednej czy dwóch sieciach społecznościowych i opublikowanie kilku wpisów w miesiącu wystarczy. Niestety nie. Social media tak nie działają. Sama obecność to tutaj zdecydowanie za mało, by Twoja firma odnosiła korzyści. W moim szkoleniu pokazać Ci więc nie tylko jak „być,” ale przede wszystkim, jak prowadzić w sieciach społecznościowych skuteczne działania marketingowe, które przełożą się na konkretne, wymierne wyniki.
Duże firmy nie mają problemu z wydawaniem olbrzymich budżetów na działania marketingowe. Po prostu je na to stać. Małe, często lokalne firmy zwykle nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego tak ważna jest dla nich obecność w mediach społecznościowych. W większości działania marketingowe, jakie tam prowadzą są działaniami darmowymi. Mówisz, że nie ma nic za darmo? Owszem potrzebny będzie twój czas, chęci i zaangażowanie.