zbierania wymagań w zwinnym środowisku pracy
spisywania wymagań w formie User Story
tworzenia MVP (Minimum Viable Product)
estymacji w jednostkach czasu i jednostkach relatywnych
technik ułatwiających współpracę w zespole
efektywnego podejmowania decyzji w zespole
rozwiązywania konfliktów w zespole
facylitacji spotkań
Agile’owe zasady są proste w zrozumieniu, ale ich implementacja w firmie to często spore wyzwanie, które wymaga zaangażowania całego zespołu, a często nawet całej organizacji. Ten kurs pozwoli Ci poznać i zrozumieć, na czym polegają konkretne praktyki i aspekty Agile’a oraz jak możesz wykorzystać je w codziennej pracy, niezależnie od przyjętego w Twojej organizacji podejścia do prowadzenia projektów. Nie ma znaczenia, jaką rolę obecnie pełnisz firmie - każdy wyniesie z tego kursu wiele praktycznych wskazówek, zwiększających efektywność prowadzonych spotkań, jak również produktywność zespołów. Szkolenie jest idealnym uzupełnieniem wiedzy zarówno dla członków zespołów zwinnych, jak i dla managerów, zainteresowanych technikami wspierania zespołów i sposobami zwiększania efektywności współpracy zarówno z klientem, jak i zespołem.
W początkowych lekcjach szkolenia omówimy, w jaki sposób komunikować się z klientem zbierając wymagania biznesowe, a także czym są User Stories, jak poprawnie je tworzyć i jakie korzyści niesie za sobą ta forma spisywania wymagań. Dowiesz się, czym jest MVP i w jaki sposób wspólnie z klientem wypracować wizję produktu. Poznasz konkretne przykłady technik ułatwiających zarówno spisywanie wymagań, jak i tworzenie pierwszej wersji produktu. Omówimy też popularne błędy i pułapki, jakich należy unikać, aby czerpać maksymalne korzyści z przedstawianych w kursie praktyk.
W dalszej części kursu dowiesz się, na czym polega estymacja relatywna i czym różni się od estymowania w czasie. Omówimy skalę Story Points – na czym polega oraz kiedy i w jaki sposób się ją stosuje. Dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą taki sposób estymacji, a także jakie trudności można napotkać i jak sobie z nimi poradzić. Poznasz także konkretne techniki i ćwiczenia ułatwiające prognozowanie czasu pracy, niezależnie od przyjętej jednostki estymacji. Dowiesz się, jak mierzyć prędkość pracy zespołu i wyznaczać daty wdrożeń poszczególnych funkcjonalności za pomocą podejścia empirycznego, podczas pracy zwinnej. Zrozumiesz, kiedy warto wybrać jednostkę relatywną, a kiedy lepiej jest estymować w jednostce czasu.
Z ostatniego rozdziału dowiesz się, jak prowadzić produktywne spotkania, w jaki sposób skutecznie współpracować w zespole i jak wspierać taką współpracę. Omówimy także fazy konfliktów w zespole - dowiesz się, po czym rozpoznać każdą z nich i jak reagować, aby zażegnać konflikt. Dowiesz się, w jaki sposób można zapobiegać konfliktom i na co należy zwracać szczególną uwagę podczas pracy zespołowej. Następnie, poznasz konkretne sposoby i techniki ułatwiające wspólne podejmowanie decyzji w dążeniu do konsensusu. Poruszymy także temat prowadzenia spotkań cyklicznych, takich jak planowanie czy przegląd Iteracji. Zobaczysz, jaki jest cel takich spotkań i jakie techniki pomagają go osiągnąć. Na końcu kursu skupimy się na inspekcji i adaptacji. Nauczysz się monitorować pracę, wyciągać wnioski i odpowiednio dostosowywać dalsze działania, dążąc do ciągłego doskonalenia procesów, komunikacji, współpracy, narzędzi i technik.
Aby w pełni skorzystać ze szkolenia, zaleca się posiadanie podstawowej wiedzy na temat pracy zwinnej. Powinieneś rozumieć, na czym polega zwinność, praca w iteracjach, jakie frameworki są stosowane w pracy zwinnej i czym się charakteryzują. Jeżeli nie posiadasz tej wiedzy, dobrym wstępem do tego szkolenia jest kurs „Kurs Agile - metodyki zwinne od podstaw”.